ایران و جهان

مایکل مور به آمریکایی‌ها هشدارداد/جنگ‌افروزی ترامپ برای حواس‌پرتی


به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دیترویت نیوز، مایکل مور با انتشار یک پادکست و نوشتن توییت اعلام کرد عمل ترامپ در شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی به معنی شروع یک جنگ جدید در دهه جدید است.

مور اعتراض به عمل ترامپ را ابتدا با فیس بوک و توییتر شروع کرد و با انتشار تصویر از شهید حاج قاسم سلیمانی که پنج شنبه شب به دستور مستقیم ترامپ ترور شد، از آمریکایی‌ها پرسید: «سلام هموطنان آمریکایی. این مرد را می شناسید؟ می‌دانستید دشمن شما بوده؟ چی؟ هرگز چیزی از او نشنیده بودید؟ اما تا پایان امروز شما چنان آموزش داده می‌شوید که دشمن او شوید. تا خوشحال هم بشوید که ترامپ او را ترور کرد.»

مور در ادامه نوشته است: «شما همان کاری را می‌کنید که به شما گفته می‌شود. بشین! بگیر! بپر! آماده باش تا برای خاکت بمیری و تعطیلات به خانه برگردی. آماده باش تا پسران و دخترانت را برای مردن به یک جنگ جدید بفرستی. آمریکایی‌ها نباید بی‌خیال باشند و بگویند نباید غفلت کرد. جنگ ثروتمندها را ثروتمندتر می‌کند. جنگ خوب است. جنگ یک حواس‌پرتی ضروری است. جنگ صلح است. ترامپ فرمانده ماست! دهه جدید مبارک. اما مدت زیادی طول نمی‌کشد.»

وی در پایان آورده است: «هیس… بخوابید… هیچ زدوبندی وجود ندارد… این یک تصمیم عالی بود… من فقط به مردی در خیابان پنجم تیراندازی کردم چون می‌توانستم… ببخشید، اما با توجه به این موقعیت بحرانی، باید انتخابات را به تعویق بیندازیم.»

مور همچنین در پادکستی دیگر گفته است: «ترامپ سلیمانی را ترور کرد- عملی به سوی جنگ.»

این مستندساز آمریکایی گفته است این مطالب را نیمه شب ضبط کرده چون از شنیدن این خبر نمی‌توانسته بخوابد.

وی افزوده است: «می دانستیم این روز می‌رسد، نمی‌دانستیم؟ ترامپ از روز اولی که سر کار آمد گفت دنبال ایران است. او اول خودش را از برجام که اوباما به نتیجه رسانده بود خلاص کرد و این در حالی بود که همه بازرسان سازمان ملل گفتند ایران به مفاد برجام پایبند بوده و در حال ساختن بمب هسته‌ای نیست. ترامپ این توافق را به پایان رساند، زیرا اوباما آن را انجام داده بود. چون سیاست ترامپ از اول مخالفت با کارهای رییس جمهور قبلی بود.»

مایکل مور که مستند ساز آمریکا است بیش از همه برای آثارش درباره جهانی‌سازی و کاپیتالیسم و نیز آزادی خرید و فروش اسلحه در آمریکا شناخته می‌شود. او از زمانی که ترامپ نامزدی خود را در انتخابات ۲۰۱۵ اعلام کرد منتقد صریح ترامپ بود اما پیش‌بینی کرده بود که وی پیروز خواهد شد.


منبع: مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا