ایران و جهان

فارس من/یک مسوول: هلال احمر قروه آمادگی کامل مقابله با بحران‌ها را دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از قروه، خبرگزاری فارس در سال گذشته سامانه‌ای برای پیگیری سوژه‌های مردمی راه‌اندازی کرد که در این سامانه دغدغه و مسائل مردمی ثبت می‌شود و خبرنگاران این رسانه تا حصول نتیجه آن را پیگیری و اطلاع‌رسانی خواهند کرد.

سوژه‌ای با عنوان «آیا هلال احمر قروه آمادگی مقابله با بحران احتمالی را دارد؟» در خبرگزاری فارس استان کردستان ثبت شد و مردم خواستار پیگیری آن توسط خبرنگاران این رسانه شدند.

رئیس جمعیت هلال احمر قروه در ارتباط با این موضوع به خبرنگار فارس در قروه گفت: فرودین ماه سالجاری شاهد برف و کولاک شدید در برخی روستاهای قروه بودیم که با اعمال نظر رئیس مدیریت بحران شهرستان به ۶ روستای حادثه‌دیده حدود ۴۲ میلیون تومان کمک‌های غیرنقدی مانند پتو، لباس، غذا، چادر و…واگذار شد.

اقبال سالمی افزود: از سال گذشته تاکنون به افرادی که دچار سوانح طبیعی و…شدند بیش از ۴۲۰ میلیون تومان کمک غیرنقدی شده است، همچنین ۴۸ اقلام اساسی مانند اجاق گاز، یخچال، پتو، لباس و…در روستاهای حادثه‌دیده میهم، شیخ تقه، داشکسن، نیبند و…توزیع شد.

وی با اشاره به آمادگی جمعیت هلال احمر قروه در مقابله با بحران احتمالی تصریح کرد: انواع مواد غذایی، خوراکی، لباس، پتو و بیش از یک هزار تخته چادر برای ۲ درصد از جمعیت قروه در مقابله به بحران در انبارهای هلال احمر این شهرستان موجود است.

سالمی گفت: مواد خوراکی کنسرو شده هم ۶ ماه مانده به تاریخ انقضا به مرکز استان منتقل می‌شود و مواد خوراکی تازه جایگزین آن می‌شود.

وی در ادامه اظهار داشت: یک پایگاه امداد و نجات با ۲ دستگاه خودروی امدادی و ۵ نفر امدادگر در پایگاه گنجی در محور قروه ـ سنندج فعال است همچنین در صورت حمایت نیکوکاران دو پایگاه جاده‌ای دیگر در محور سریش‌آباد به بیجار و وینسار به همدان احداث خواهد شد.

رئیس جمعیت هلال احمر قروه در مورد طرح‌های آموزشی این مرکز نیز گفت: طرح بازآموزی به صورت فصلی برای ۸۰ نفر از امدادگران در قروه اجرا می‌شود که این افراد بر اساس تخصص‌های طبقه‌بندی شده آمادگی حضور در انواع عملیات امداد و نجات به صورت تیمی را دارند.

سالمی در مورد برخی از نیازهای جمعیت هلال احمر قروه گفت: توسعه و ایجاد هر پایگاه امداد و نجات مجهز به خودروی امدادی نیازمند ۲ میلیارد تومان اعتبار است.

وی در مورد دیگر طرح‌های اجرایی هلال احمر قروه در مقابله با بحران، اذعان داشت: طرح خانه هلال در مراکز دهستان‌ها در حال اجرا است که بر اساس آن ۱۵ نفر از جوانان و ۵ نفر از معتمدین آموزش‌های امداد و نجات را کسب می‌کنند.

سالمی در ادامه این خبر تصریح کرد: حدود ۸ سال است طرح ملی دادرس ویژه دانش‌آموزان در ۲۰ مدرسه قروه با هدف مقابله با بحران و امداد و نجات آموزش داده شده است، همچنین چنین آموزش‌های مشابهی برای ۴۶ نفر از کارکنان دانشگاه آزاد این شهرستان ارائه شده است.

به گفته رئیس جمعیت هلال احمر قروه، این مرکز آمادگی کامل برای مقابله با هر گونه بحران احتمالی را دارد و در چند سال اخیر با حضور نیروهای امدادی خود در مناطق سیل‌زده کشور مانند پل دختر این توان را اثبات کرده است.

انتهای پیام۲۳۳۰/۸۶


منبع: فارس

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا