ایران و جهان

فارس من| بازرسی‌ گازکشی ساختمان به شرط آماده بودن نقشه، ۲ روزه انجام می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از سرخس، مخاطبان با ثبت سوژه‌ای با عنوان «کارشکنی و تاخیر مهندس ناظر اداره گاز سرخس برای تایید نقشه گازکشی ساختمان» در «فارس من» خواستار پیگیری علت این مشکل شدند.

مسؤول دفتر نظارت گاز نظام مهندسی شهرستان سرخس در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سرخس، درباره علت تاخیر در تایید نقشه گازکشی ساختمان توسط ناظران دفتر نظام مهندسی سرخس اظهار کرد: تایید نقشه گازکشی به شرط آنکه نقشه‌کشی آماده باشد در مدت دو روز توسط مهندسان ناظر انجام می‌شود.

سیروس حاتمی کندری افزود: به عنوان مثال علت طولانی شدن گازکشی به روستای شیرتپه این است که گازکشی آنجا را اکثراً یک نفر انجام می‌دهد و برای تایید شدن، گاز کش قبل از بررسی ما باید دقیق گازکشی را بررسی کنند و به همین دلیل کار قبل از بررسی و تایید ما طولانی است.

وی تاکید کرد: علت اصلی طولانی شدن این است که گازکش نمی‌تواند کار را آماده کند، تحویل نظام مهندسی دهد و سپس ما بازرسی کنیم، هم اکنون نقشه‌هایی که برای نظام مهندسی می‌آورند به‌روز است و در نهایت پس از پذیرش طی یک یا دو روز ناظر نقشه کشی را بررسی می‌کند.

مسؤول دفتر نظارت گاز نظام مهندسی سرخس درباره سوژه ثبت شده برای تایید نقشه‌کشی روستای کچولی گفت: احتمال دارد نقشه آن ساختمان حاضر نبوده است؛ متاسفانه گازکش‌ها وقتی کار خودشان آماده نیست می‌گویند مهندس ناظر نیست در حالیکه کار خودشان آماده نیست و چون مالکان در جریان این موضوع نیستند می‌گویند مهندس ناظر برای بررسی نیامده است.

حاتمی کندری عنوان کرد: برای بررسی لوله‌کشی گاز باید نقشه آن آماده باشد و هزینه‌اش پرداخت شود تا در نظام مهندسی پذیرش شوند اما گاز‌کش‌ها کارشان آماده نیست به مالک می‌گویند مهندس ناظر نیست.

وی درباره طی مراحل برای بررسی گازکشی توسط نظام مهندسی، گفت: گازکش برای پذیرش در نظام مهندسی باید نقشه‌اش را به همراه واریز هزینه به نظام مهندسی تحویل دهد که گازکش نقشه‌اش را می‌تواند شرکت‌های بیرون بکشند یا خودشان بکشند و ممکن است این نقشه کشیدن طولانی شود و به مالک نمی‌گویند که نقشه ما آماده نیست.

مسئول دفتر نظارت گاز نظام مهندسی سرخس اظهار کرد: متاسفانه همه سهل‌انگاری خود را به مهندس ناظر مرتبط می‌کنند در حالیکه در سرخس سه تا مهندس ناظر داریم و اکنون کاری نیست که ما بازدید کنیم و بیکاریم، اگر کاری باشد ما از خدا می‌خواهیم تا بازدید کنیم.

حاتمی کندری درباره هزینه‌های بازدید گفت: هزینه بازدید حدود ۲۵۰ هزار تومان هست و هیچ هزینه‌ای برای بازدید مجدد گرفته نمی‌شود اگر حتی ۱۰ بار هم بازدید کنیم پولی برای بازدیدهای مجدد گرفته نمی‌شود و وظیفه ما است که هر بار که کار رد می‌شود با همان هزینه اولی که پرداخت شده کار را بازدید می‌کنیم تا تایید شود.

وی افزود: ممکن است گازکش به بهانه بازدید مجدد از مالک هزینه گرفته باشد و از عدم اطلاع مالکان سوء استفاده کند.

مسؤول دفتر نظارت گاز نظام مهندسی سرخس تاکید کرد: هم اکنون بازرسی‌های ما به‌روز است، می توانید به نظام مهندسی مراجعه و اطلاعات را مشاهده کنید.

حاتمی کندری درباره مقیم بودن بازرسان نظام مهندسی گفت: همه بازرسان ما مقیم سرخس هستند.

انتهای پیام/ ۷۰۰۳۱


منبع: فارس

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا