ایران و جهان

صالح از معترضان عراقی خواست سفارت آمریکا را ترک کنند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس،‌ «برهم صالح» رئیس جمهور آمریکا روز سه‌شنبه طی بیانیه‌ای به تظاهرات معترضان عراقی در برابر سفارت آمریکا در بغداد واکنش نشان داد.

وی طی بیانیه‌ای اعلام کرد: «تلاش برای حمله به سفارت آمریکا در بغداد نقض توافق‌های بین‌المللی است که دولت عراق ملزم به رعایت آنها شده است.»

صالح اضافه کرد: «تجاوز به هیأت‌های دیپلماتیک به منافع عراق و وجهه بین‌المللی این کشور به عنوان دولتی با حق حاکمیت آسیب رساند.»

رئیس جمهور آمریکا در ادامه اضافه کرد: «نیروهای امنیتی بایت از هیئت‌های دیپلماتیک و سازمان‌های رسمی و منافع عمومی و خصوصی حمایت کنند.»

وی از تمامی معترضان خواست تا از سفارت آمریکا در بغداد و اطراف آن خارج شده و به تشدید اوضاع نپردازند.

امروز (سه‌شنبه) صدها تظاهرات کننده عراقی در  اعتراض به نقض حاکمیت این کشور توسط آمریکا و حمله به پایگاه‌های الحشدالشعبی، در برابر سفارت آمریکا در بغداد تظاهرات کردند.

تظاهرات کنندگان چندین نقطه از سفارت آمریکا را به آتش کشانده و پرچم عراق و الحشدالشعبی را بر فراز دیوارهای سفارت برافراشتند. (جزئیات بیشتر)

پس از این تظاهرات وزیر دفاع آمریکا شامگاه امروز (سه‌شنبه) اعلام کرد که پنتاگون نیروهای بیشتری را به بغداد برای حمایت از سفارت این کشور اعزام خواهد کرد.(جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/ق


منبع: فارس

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا