ایران و جهان

شهادت سردار سلیمانی دل‌های شیعیان را برای انتقام به یکدیگر پیوند داد/آمریکا پرچمدار جاهلیت معاصر

به گزارش خبرگزاری فارس قم، آیت الله عباس کعبی امشب در مراسم بزرگداشت یاد و خاطره سرداران مقاومت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس و شهدای جبهه مقاومت که به همت هیئت شهدا و مدافعان حرم استان قم در تکیه شاه خراسان برگزار شد، ضمن تقدیر از حضور علما، رزمندگان فاطمیون، خانواده‌های شهدا و شیعیان افغانستانی مقیم قم، اظهار کرد: ما برای تجدید بیعت با آرمان‌های شهدای جبهه مقاومت گردهم آمده‌ایم.

وی با بیان اینکه سردار سلیمانی پرچمدار و آغازکننده جریان مقاومت معاصر و شیعی بودند، عنوان کرد: لشکر فاطمیون به خوبی قدر فرمانده ارشد سپاه اسلام و مکتب اهل بیت(ع) سردار سپهبد شهید قاسم سلیمانی را می‌داند و خود را فرزند جبهه مقاومت می‌داند.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه امروز تمام لشکر فاطمیون داغدار و عزادار این حادثه تروریستی هستند، مطرح کرد: حضور خیل عظیم عزاداران و دلدادگان سردار سلیمانی در کشورهای مختلف نشان‌دهنده این است که این شهادت بزرگ دل‌های شیعیان را برای انتقام پیوند داده است.

وی با بیان اینکه ویژگی‌های سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، خاطرنشان کرد: ایشان شاگرد تربیت شده مکتب امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری بودند و خود را سرباز ولی فقیه می‌دانستند.

آیت الله کعبی با اشاره به اینکه باید این فرصت را برای بیان و بازگو کردن مکتب امام خمینی(ره) غنیمت شماریم، تصریح کرد: مکتب رهبر کبیر انقلاب اسلامی بر مبنای اسلام ناب محمدی بوده که با پیروزی انقلاب اسلامی از مبارزه با طاغوت و استقلال داخلی به مبارزه با استکبار جهانی و شیطان بزرگ گسترش پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه مکتب انقلاب اسلامی بدنبال حاکمیت اسلام و تحقق استقلال و آزادی است، یادآور شد: اسلام پس از واقعه عاشورا به صورت تدریجی تحویل حکومت‌های ظالم شد که تمام آن‌ها به‌دنبال به انزوا بردن اسلام ناب محمدی بودند.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه حکومت‌های ظالم به نام اسلام و برخلاف مواضع اسلامی فعالیت می‌کردند، بیان کرد: انقلاب اسلامی در این شرایط توانست نظام ستم‌شاهی را شکست داده و حاکمیت دینی را بر طاغوت به پیروزی برساند.

 

انقلاب اسلامی جبهه جدید علیه استکبار شکل داده است

وی با بیان اینکه استکبار جهانی بیش از ۴۰ سال است که به‌دنبال خاموش کردن صدای انقلاب اسلامی است، ابراز کرد: انقلاب اسلامی در طول این ۴۰ ساله دستاوردهای بسیاری داشته است و توانسته یک جبهه جدید را برای مقابله با استکبار و طاغوت با تکیه بر مواضع اسلامی تشکیل دهد.

آیت الله کعبی ادامه داد: امروزه شاهد یک پدیده جدید به نام جاهلیت پیچیده معاصر به سرکردگی و پرچمداری آمریکای جنایتکار هستیم که تمام ویژگی‌های جاهلیت زمان پیامبر(ص) را دارد با این تفاوت که تکنولوژی در عصر حاضر در اختیار این افراد جاهل قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه برای شکست این جاهلیت باید همگی زیر پرچم ولی فقیه قرار بگیریم، اضافه کرد: ولایت فقیه یک مرجع مقتدر ملی هستند که با پرچم عاشورایی خود می‌توانند لرزه بر پیکر منافقین انداخته و تمام آن‌ها را شکست دهد.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه افغانستان در تمدن اسلامی ریشه‌ دارد، افزود: دشمن اصلی اسلام که همه مشکلات بدست او است بر اساس تحلیل‌های مفصل آمریکای جنایتکار و به تعبیر رهبر کبیر انقلاب اسلامی همان شیطان بزرگ است.

وی با اشاره به اینکه باید تمام مسلمانان با این دشمن بزرگ متهد شوند، اظهار داشت: اسلام دوران پیامبر(ص) با جهاد پیروز شد و این جهاد تنها به معنی حضور در جبهه‌های جنگ نیست بلکه باید زیر پرچم ولایت فقیه متحد باشیم تا با بصیرت در این جنگ پیشرفته پیروز شویم.

آیت الله کعبی با بیان اینکه دشمن مکار و حیله‌گر در طول این ۴۰ سال پدیده اسلام آمریکایی را به وجود آورد، عنوان کرد: از ویژگی‌های این اسلام آمریکایی که نقطه مقابل اسلام ناب محمدی است می‌توان به غلبه و حاکمیت طاغوت بر مسلمانان اشاره کرد.

وی با اشاره به اینکه اسلام آمریکایی بر مبنای تفرقه افکنی است، مطرح کرد: امروز بیداری اسلامی، مقاومت اسلامی و حضور در عرصه مقاومت اسلامی و انجام وظیفه برای مقابله با این قدرت استکباری وظیفه شرعی است و هرکسی در این راستا وظیفه مشخص و جداگانه‌ای دارد.

 

لشکر فاطمیون افتخاری برای اسلام

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با بیان فعالیت‌های لشکر فاطمیون در جبهه مقاومت، خاطرنشان کرد: امروزه لشکر فاطمیون به افتخار اسلام و مسلمانان در جبهه مقاومت تبدیل شده است؛ تاریخ آمریکا به قبل و بعد از شهادت سردار سلیمانی تبدیل خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه لشکر فاطمیون انتقام خون سرداران شهید اسلام و جبهه مقاومت را خواهد گرفت، تصریح کرد: اگر با شهادت سردار سلیمانی به ما ضربه وارد شد، امروز آمریکا نیز این ضربه را دریافت کرده و این انتقام ادامه‌دار خواهد بود.

آیت الله کعبی با بیان اینکه امروز قدرت حقیقی و پشتوانه الهی در دست مسلمانان است، یادآور کرد: امروزه اقتدار موشکی جمهوری اسلامی ایران در سایه ولایت شکل گرفته است و دیگر دشمن توانایی مقابله با ما را نخواهد داشت.

 

ضربه سپاه در ۸۰ سال گذشته بی سابقه بود

وی ادامه داد: ضربه‌ای که سپاه پاسداران به آن‌ها زد در طول ۸۰ سال گذشته توسط هیچ دولتی به آمریکا وارد نشده بود ولی جمهوری اسلامی بعد از این ضربه اعلام داشت که این تازه سیلی بوده و انتقام سخت در راه خواهد بود.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با اشاره به برکات خون و شهادت سردار سلیمانی، ابراز کرد: شهید حاج قاسم بعد از شهادت خود قدرت امت اسلامی را بیشتر کرده و با پیوندی که میان مسلمانان شکل داده عرصه را برای آمریکا تنگ کرده است.

وی با بیان اینکه حداقل انتقامی که از این حادثه گرفته می‌شود حذف آمریکا در منطقه است، تاکید کرد: افول آمریکا و زوال اسرائیل نیز تاثیر این شهادت بزرگ در میان مدت خواهد بود.

انتهای پیام/۲۲۵۸

 


منبع: فارس

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا