ایران و جهان

درخشش جودوکاران قم با ۲ برنز

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، تا کنون در تاریخ جودو قم سابقه حضور یک تیم قمی در رده‌ سنی بزرگسالان لیگ‌های باشگاهی ایران وجود نداشته، اما تیم‌های رده‌های سنی پایه این رشته ورزشی متشکل از استعدادها و نخبه‌های جودو قم در لیگ به میدان رفته و حتی جزو تیم‌های برتر قرار گرفته‌اند.

اما این روزها بحث حضور تیم منتخب هیأت جودو قم در دوره جدید پیکارهای سوپر لیگ جودوی مردان کشور بر سر زبان‌ها مطرح است، در حالی که این برای نخستین‌بار در جودوی قم رخ می‌دهد و مسابقات از اواخر دی ماه با حضور هشت تیم به شکل متمرکز برگزار می‌شود، ضمن اینکه تیم رعد پدافند نماینده قم در این دوره خواهد بود که با ترکیبی از بازیکنان و کادر فنی بومی به میدان می‌رود.

خبر دیگر از جودو قم به درخشش دو تن از اعضای تیم منتخب هیأت قم در مسابقات قهرمانی بزرگسالان کشور اختصاص دارد، در شرایطی که چهل و چهارمین دوره رقابت‌های قهرمانی بزرگسالان کشور به میزبانی هیأت آذربایجان غربی در ارومیه به انجام رسید و تیم تهران جام قهرمانی را بالای سر برد.

در این دوره از رقابت‌ها ۱۸۰ جودوکار در ترکیب ۳۴ تیم به میدان رفتند و در روز نخست رقابت اوزان منهای ۶۰، ۶۶، ۷۳ و ۸۱، کیلوگرم به انجام رسید و در روز دوم جودوکاران اوزان منهای ۹۰، ۱۰۰ و به اضافه ۱۰۰ کیلوگرم رقابت کردند که سهم قم دو نشان برنز و دو عنوان پنجمی بود.

در وزن منهای ۶۰ کیلوگرم مهدی حیدری از قم رتبه سوم را کسب کرد و صاحب نشان برنز شد، در حالی که دومین مدال‌آور تیم منتخب هیأت جودو قم حسین سلیم‌پور بود که در وزن منهای ۱۰۰ کیلوگرم بعد از نماینده‌های تهران در جایگاه سوم ایستاد و دیگر نشان برنز قم را به ارمغان آورد، ضمن اینکه محمد مهدی باقری در وزن منهای ۷۳ کیلوگرم و محمدقاسم رضا قلی‌گل در منهای ۶۰ کیلوگرم پنجم شدند.

انتهای پیام / ۷۸۰۰۲


منبع: فارس

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا