اخبار خوزستانایران و جهانتیتر دوستون وسطفرهنگی

حوزه فرهنگ مکتوب از فضای مجازی عقب نماند

به گزارش پایگاه خبری خوز ۲۴ به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، علی حسین حسین زاده عصر دوشنبه )۳۰ دی‌ماه) در حاشیه افتتاح چهاردهمین نمایشگاه کتاب خوزستان، اظهار کرد: فضای جدید مجازی و الکترونیک در چند دهه اخیر گسترش پیدا کرده و این فضا یک رقیب برای حوزه مکتوب رسانه است.

وی افزود: این فضای گسترش یافته مختص ایران نیست و در کل دنیا مشاهده شده و فضایی قدرتمند با تغییر روزانه و رو به رشد است.

معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان ادامه داد: حوزه فرهنگ مکتوب نباید از رقابت فضای مجازی عقب بماند.

وی با بیان اینکه در شرایط رکود اقتصادی، حوزه فرهنگ بسیار آسیب پذیر است، اذعان کرد: شرایط بسیار سختی است برای این حوزه و مسئولیت مسئولان امر را در جهت حمایت و برطرف کردن این چالش ها سنگین تر می‌کند.

حسین زاده با بیان اینکه بهترین و آموزش دیده ترین افراد را در منطقه داریم، تشریح کرد: متأسفانه میزان مطالعه در کشور پایین است و پایین بودن سطح مطالعه چالشی است که نمی‌تواند حمایت لازم را برای افراد سطح فرهنگ ایجاد کند.

معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان، ادامه داد: باید آسیب های حوزه فرهنگ مکتوب را شناسایی کنیم و در جهت رفع این آسیب ها اقدام کنیم.

حسین زاده عنوان کرد: خوزستان با وجود همه ی مشکلات در فروش کتاب های نمایشگاهی رتبه های برتر را در سطح کشور داشته اشت.

وی با اشاره به چالش هایی که در بحث رقابت وجود دارد، تاکید کرد: در خصوص کاهش میزان کتاب خوانی، برپایی نمایشگاه کتاب یکی از راه هایی است که می‌تواند در ترویج فرهنگ کتاب خوانی کمک بسیاری کند.

گفتنی است، چهاردهمین نمایشگاه کتاب خوزستان با شعار «کتاب یعنی زندگی» از ۳۰ دی تا ۵ بهمن از ساعت ۹ تا ۱۲ و ۱۶ تا ۲۲ در کیانپارس محل دائمی نمایشگاه بین المللی خوزستان دایر است.

 

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا