ایران و جهان

جلوگیری از خروج غیرقانونی ۲۵ محموله صادراتی گوجه‌فرنگی در کردستان

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، محمد سهراب کاکیانی ظهر امروز  در نهمین جلسه  کارگروه پیشگیری و مبارزه با قاچاق محصولات سلامت محور که در محل سالن جلسات معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کردستان برگزار شد به  اقدامات سازمان جهادکشاورزی استان بر اساس برنامه اجرایی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در ۹ ماهه امسال اشاره و اظهار کرد:  ۳۵۵ مورد بازدید در قالب ۷۱ گشت مشترک قاچاق از مراکز عرضه کود و سموم کشاورزی انجام شده است. 

معاون توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی کردستان اظهار داشت: در حوزه تعیین ماهیت داخلی یا خارجی بودن محصولات کشاورزی مکشوفه با تشکیل کارگروه تخصصی و بازدید از محموله‌های مکشوفه،  ۱۱ پرونده تشکیل شده که ۸ مورد از این تعداد کالا قاچاق تشخیص داده شده است.

کاکیانی در ادامه کنترل و نظارت دقیق در قرنطینه‌های نباتی و دامی مستقر در گمرکات مرزی استان،  جلوگیری از صادرات محصولات کشاورزی دارای ممنوعیت صادراتی،  جلوگیری از خروج غیرقانونی ۲۵ محموله صادراتی گوجه‌فرنگی گلخانه‌ای به ارزش وزنی ۴۹۰ تن از مرزهای گمرکی باشماق و سیرانبند و ارجاع محموله‌های مکشوفه به تعزیرات حکومتی و  جلوگیری از ورود یک محموله مرجوعی سیب درختی به داخل کشور را از دیگر اقدامات انجام شده در مدت زمان یادشده عنوان کرد.

این مقام مسئول،  پیگیری و نظارت بر حسن اجرای شیوه نامه ضوابط اجرایی خرید، فروش، حمل و  نگهداری دام زنده، تشکیل کمیته پیشگیری و مقابله با قاچاق محصولات کشاورزی خاص استان و نظارت بر حسن اجرای ضوابط ابلاغی خرید فروش حمل و نگهداری نهاده‌ها و کالاهای اساسی را از دیگر فعالیت‌ها برشمرد.

در ادامه این جلسه محمد صالح عبدالهی بازرس اداره ورزش و جوانان کردستان هم اظهار کرد: ۴۵۰ باشگاه ورزشی فعال در استان وجود دارد که تا کنون یک‌هزار و ۳۵۰ بازدید از این اماکن صورت گرفته است.

وی  از کشف تخلف و تشکیل پرونده تخلفاتی برای۱۱۰ باشگاه ورزشی در استان خبر داد و گفت:  ۲۱ مورد از این تعداد به علت تخلف پلمپ شدند.
انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۷


منبع: فارس

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا