ایران و جهان

جلوگیری از تخلفات فضای مجازی موجب آرامش جامعه می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، به نقل از روابط عمومی استانداری، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین گفت: متأسفانه برخی از کانال‌ها، صفحات مجازی، سایت‌ها و خبرنگاران به تخریب یا تبلیغ زودهنگام یک کاندیدای خاص روی آورده‌اند که باید جلوی آن‌ها گرفته شود.

منوچهر حبیبی بیان داشت: باید دستگاه‌های متولی در این خصوص ورود کنند چون اگر جلوی این تخلفات گرفته شود فضای جامعه آرام‌تر خواهد شد.

رئیس ستاد انتخابات استان قزوین با تأکید بر ایجاد شور انتخاباتی در جامعه، اضافه کرد: البته این به معنای پذیرش تخلفات انتخاباتی و تبلیغات زودهنگام در فضای مجازی و حقیقی نیست و باید برای ایجاد شور انتخاباتی از راه آن وارد شد.

حبیبی اضافه کرد: در این راستا باید شورای اطلاع‌رسانی استان هر روز حداقل یک کار انتخاباتی شکیل و جملات امیداور کننده و اطمینان بخش را در فضای مجازی، کانال‌ها و سایت‌ها منتشر کند و مردم را برای حضور پرشور در عرصه انتخابات تحریک نماید.

وی با اشاره به رسیدگی به تخلفات انتخاباتی به ویژه در فضای مجازی استان، افزود: خوشبختانه تعداد تخلفات انتخاباتی در استان تا این مرحله زیاد نبوده و همه آن‌ها با تذکر مراجع نظارتی و قضایی اصلاح شده‌اند.

رییس ستاد انتخابات استان اضافه کرد: امیدواریم با همین روند تا پایان فرایند انتخابات جلو رفته و حداقل تخلفات انتخاباتی را در استان شاهد باشیم.

وی اضافه کرد: برای جلوگیری از تخلفات انتخاباتی چند مرجع، این موضوع را دنبال می‌کنند و ستاد پیشگیری از جرایم انتخاباتی با ریاست رییس کل دادگستری در استان و ریاست روسای دادگستری در شهرستان‌ها تشکیل شده است و در حوزه‌های مختلف نیز گزارش‌های تخلفاتی دریافت می‌شود.

حبیبی با تاکید بر رعایت قانون در برگزاری انتخابات، گفت: کاندیداها، هواداران و مجریان همه باید قواعد بازی و اصول انتخاباتی را رعایت کنند که در این صورت مشکلی در روند برگزاری این رویداد سیاسی به وجود نخواهد آمد. 

پایان پیام/
 

 


منبع: فارس

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا