ایران و جهان

تکذیب اخبار قطع اینترنت در کشور/ ارتباطات موبایل برقرار است


به گزارش خبرنگار مهر، از صبح امروز مطالبی مبنی بر بروز اختلال در دسترسی مشترکان تلفن همراه به اینترنت در چندین استان در فضای مجازی منتشر شد و گفته می شد که اینترنت کاربران در این استانها به دستور شورای امنیت کشور محدود و با اختلال مواجه شده است.

در این راستا برخی رسانه ها نیز از تایید این موضوع توسط یک مقام آگاه در وزارت ارتباطات خبر دادند اما هم اکنون روابط عمومی وزارت ارتباطات با انتشار خبری صحت اخبار منتشر شده را تکذیب کرد.

جمال هادیان سخنگوی وزارت ارتباطات در توئیتی در خصوص انتشار برخی اخبار به نقل از وزیر ارتباطات مبنی بر دستور برای قطع اینترنت در ۵ دی ماه نوشت: نه چنین سخنی از سوی وزیر ارتباطات طرح شده و نه چنین دستوری از سوی قوه قضائیه و یا سایر مراجع ذیصلاح صادر شده است.

وی با درج هشتگ فیک نیوز گفت:  فیک نیوزها مشغول کار هستند. در همین حال اپراتور همراه اول در اطلاعیه ای اعلام کرد شبکه این اپراتور در هیچ استانی قطع نیست. 

در اطلاعیه این اپراتور آمده است: با توجه به سئوالات برخی مشترکان در تماس با مرکز تماس اپراتور اول و برخی شایعات در شبکه های اجتماعی مبنی بر قطعی شبکه در برخی استانها، هیچ گونه قطعی در شبکه همراه اول وجود نداشته و اینترنت این اپراتور در دسترس مشترکان است.

اپراتور ایرانسل نیز در اطلاعیه ای بروز اختلال در دسترسی مشترکان چند استان به اینترنت را تکذیب کرد.

این اپراتور اعلام کرد: پیرو مطالب منتشر شده در فضای مجازی درباره بروز اختلال در دسترسی به اینترنت مشترکان چند استان، به اطلاع می رساند در حال حاضر خدمات شبکه اینترنت ثابت ایرانسل اعم از ترافیک داخلی و بین المللی و خدمات مکالمه و پیامک در سراسر کشور برقرار است و شبکه اینترنت همراه ایرانسل نیز در حال خدمات رسانی به مشترکان است. از سوی دیگر اپراتور رایتل نیز اعلام کرد اینترنت همراه در دسترس مشترکان این اپراتور قرار دارد. 

در اطلاعیه رایتل نیز آمده است: اخبار منتشر شده در خصوص قطع ایرانسل در استانها در شبکه رایتل صحیح نیست.

این اپراتور اعلام کرد: از ساعتی پیش در پی تماس های مردمی این اپراتور در جریان نگرانی از وجود اختلال یا قطعی در شبکه تلفن همراه قرار گرفت و در همین راستا رایتل اعلام می کند تا لحظه مخابره این خبر هیچ گونه قطعی در اینترنت این اپراتور وجود ندارد.


منبع: مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا