ایران و جهان

تل‌آویو در ترور «سردار سلیمانی» مشارکت داشته است


به گزارش خبرگزاری مهر، وبگاه موسوم به «سندیکای خبری یهود» در گزارشی به نقش تل آویو در اقدام تروریستی آمریکا علیه سردار سلیمانی پرداخته است.

در این گزارش گفته شده که منابع امنیتی و جاسوسی تل‌آویو، آمریکا را در جریان آغاز سفر فرمانده سپاه قدس از دمشق قرار داده‌اند و آمریکا با تائید نهایی تل آویو از آغاز این سفر از مبدا سوریه باخبر شده است.

در ادامه گفته شده که «مایک پمپئو»، وزیر خارجه آمریکا «بنیامین نتانیاهو» را در جریان عملیات برای ترور سردار سلیمانی قرار داده بود.

در این مطلب همچنین با استناد به گزارش روز شنبه نیویورک تایمز به این موضوع اشاره شده که «نتانیاهو»، تنها مسئول غیرآمریکایی بوده است که در جریان عملیات ترور «سردار سلیمانی» قرار گرفته بود.

بامداد جمعه هفته گذشته پهپادهای آمریکایی با حمله به فرودگاه بغداد، سردار «حاج قاسم سلیمانی» به همراه «ابومهدی مهندس»، معاون رئیس حشد شعبی و تعداد دیگر از همراهان ایشان را به شهادت رساندند.

این حادثه با نگرانی گسترده در کشورهای غربی بویژه آمریکا روبرو شده و بسیاری اقدام خصمانه اخیر دولت ترامپ را به منزله تشدید بی ثباتی بیشتر در منطقه عنوان کرده‌اند.


منبع: مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا