ایران و جهان

بررسی معادلات صعود تیم فوتبال «امید»/ امیدها به کره جنوبی است!


به گزارش خبرنگار مهر، شکست دو بر یک تیم فوتبال المپیک ایران مقابل کره جنوبی در دومین بازی از مرحله گروهی مسابقات انتخابی المپیک ۲۰۲۰ توکیو و متعاقب آن پیروزی دو بر صفر ازبکستان مقابل چین باعث شد تا شانس تیم چین برای صعود کاملاً از بین رفته و شانس تیم ایران به حداقل برسد.

در روز پایانی مرحله گروهی مسابقات در روز چهارشنبه، تیم کشورمان مقابل چین به میدان می‌رود و ازبکستان با کره جنوبی دیدار می‌کند. ازبکستانی که حتی با یک مساوی صعودش به مرحله بعدی مسابقات را قطعی می‌کند.

کره جنوبی با ۲ پیروزی در ۲ بازی اول و رسیدن به امتیاز ۶، صعودش به مرحله بعدی را قطعی کرده و بازی آخر برای این تیم جنبه تشریفاتی دارد. ازبکستان نیز می‌تواند با یک مساوی و کسب تنها یک امتیاز صعودش را مسجل کرده تا نتیجه بازی ایران و چین هیچ تأثیری بر جدول نداشته باشد.

تنها اتفاقی که صعود ایران به مرحله بعدی را ممکن می‌سازد، شکست ازبکستان و پیروزی ایران با تفاضل بیشتر از یک گل مقابل چین است.

ازبکستانی‌ها با تفاضل مثبت ۲ گل ۴ امتیازی هستند و با فرض این که با حداقل نتیجه ممکن شکست بخورند، تفاضل گل آنها مثبت یک می‌شود و این در حالی است که تفاضل گل تیم کشورمان منفی یک است. پیروزی یک بر صفر تیم ایران نیز تنها در صورتی کارساز می‌شود که کره جنوبی بتواند ازبکستان را با تفاضل بیشتر از ۲ گل شکست دهد.


منبع: مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا