ایران و جهان

بایکوت جهانی «اربعین» را می‌شکنیم/ زمینه‌سازی حاج قاسم برای ظهور


به گزارش خبرنگار مهر، تالار سوره حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی عصر پنجشنبه ۱۹ دی پذیرای مراسم قدردانی از برگزیدگان نخستین پویش عکس «قطره دریاست» با موضوع ثبت عکس پرتره میلیون‌ها زائر اربعین حسینی بود.

در ابتدای این مراسم میلاد عرفان‌پور شاعر آئینی به قرائت اشعاری در وصف شهید حاج قاسم سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس پرداخت و در ادامه تصاویری از حاج قاسم سلیمانی در قالب یک کلیپ پخش شد.

سپس استاد محمد شجاعی روی صحنه حضور پیدا کرد و به ایراد سخنانی در خصوص نقش و تأثیرگذاری حضرت فاطمه زهرا (س) در تاریخ بشریت تا زمان ظهور امام زمان (عج) پرداخت.

وی تأکید کرد: وجود مقدس حضرت زهرا (س) شخصیتی است که پیامبر اسلام درباره ایشان فرمودند «قبل از خلق آسمان و زمین، خداوند نور فاطمه (س) را خلق کرد و خداوند نور حضرت را در عرش خلق کرد»؛ عرش مقامی است بسیار بزرگ و باعظمت که هفت آسمان تحت کرسی مدیریت خداوند، در مقابل مقام عرش مانند یک حلقه است. مقام حضرت زهرا (س) مقام عرشی، مدیریتی و تدبیری است.

شجاعی در ادامه سخنان خود یادآور شد: انقلاب اسلامی ایران تسلی دهنده حضرت زهرا (س) است و هنر انقلاب این است که صدها میلیون سرباز را برای ظهور آقا امام زمان (عج) تربیت کرده است.

وی تصریح کرد: تنفس در انقلاب اسلامی باید تنفس برای ظهور آقا امام زمان (عج) باشد. انقلاب اسلامی بین الطلوعین ظهور است اما ما مردم با وجود تمام نشانه‌هایی که برای ظهور وجود دارد، هنوز تصمیم نگرفته‌ایم که زیرا خیمه امام زمان (عج) برویم. باید در هوای انقلاب اسلامی تنفس و تمام ابعاد وجودی خودمان را برای ظهور آماده کنیم؛ برای هیج کس غیر از امام زمان (عج) نفس نکشیم، کار نکنیم و قلب مان را صرف نکنیم و به هیچ کس غیر از امام زمان (عج) دلداده نباشیم.

شجاعی با تأکید بر اینکه حضرت زهرا (س) مدیر جهان از زمان حضرت علی (ع) تا زمان ظهور امام زمان (عج) است، متذکر شد: مسئولان جمهوری اسلامی ایران اگر به فکر حکومت جهانی امام زمان (عج) نباشند و موانع ظهور را برطرف نکنند، خیانتکار هستند. اینجاست که می‌فهمیم حاج قاسم سلیمانی چقدر خوب زمینه را برای ظهور فراهم کرد.

وی ادامه داد: حاج قاسم در زمان حیاتش ما را بالای سر صهیونیست‌ها برد تا زیرپایمان باشند و با شهادتش جهان اسلام را رو به جلو برد.

شجاعی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: حضرت زهرا (س) ما را به مقام خود فرا می‌خواند. هیچ‌وقت در طول تاریخ اینقدر فضا برای اینکه میلیون‌ها انسان تا خدا بروند نبوده؛ انقلاب اسلامی در غیب را باز کرد. ما باید یک لشکر برای امام زمان (عج) باشیم.

سپس محمدرضا عسگری مداح اهل بیت به ذکر مصیبت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) پرداخت.

در ادامه سید احسان باقری رئیس خانه عکاسان ایران و دبیر نخستین پویش عکس «قطره دریاست»، درباره این پویش اظهار کرد: همه دغدغه و تلاش ما این است که قطره کوچکی از عشق به امام حسین (ع) و آماده سازی شرایط برای ظهور منتقمش باشیم. پویش «قطره دریاست» هم سهم کوچکی در راه معرفی امام حسین (ع) به جهان است که به اعتقاد بنده مقدمه سازی برای ظهور امام زمان (عج) است.

وی در ادامه توضیح داد: تلاش کردیم در پویش عکس «قطره دریاست» علاوه بر حفظ ضوابط عکاسانه، تعریف ساده‌ای از عکس پرتره داشته باشیم و بنا داریم در سال‌های آینده هم این پویش را ادامه دهیم. در نخستین دوره پویش ۴۰ هزار فریم عکس پرتره از عکاسان ایرانی، خارج از ایران و حتی غیر مسلمان به دست ما رسید که هدف مان این است در دوره‌های بعدی به عددی میلیونی و در شأن راهپیمانی میلیونی اربعین حسینی برسیم که البته این کمیت از کیفیت نخواهد کاست.

باقری تصریح کرد: هدف ما با برگزاری این پویش و دوره‌های بعدی آن این است که بایکوت جهانی اربعین حسینی را بشکنیم.

در ادامه کلیپی از پرتره‌های شرکت‌کننده در پویش عکس «قطره دریاست» پخش شد و پس از آن با حضور هیأت داوران پویش، برگزیدگان این دوره معرفی شدند.

در بخش بیشترین عکس پرتره، تندیس پویش، لوح افتخار و جایزه نقدی یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی به سیدمحمد حسین موسوی از قم اهدا شد.

در بخش بهترین مجموعه عکس پرتره نیز، رتبه سوم شامل تندیس پویش، لوح افتخار و جایزه نقدی یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی به اکرم جمعی از تهران، رتبه دوم شامل تندیس پویش، لوح افتخار و جایزه نقدی ۲ میلیون تومانی به سعید هاشمی از خراسان جنوبی و رتبه اول شامل تندیس پویش، لوح افتخار و جایزه نقدی ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی به پرویز گلی زاده از آذربایجان شرقی اهدا شد.

در پایان نیز از بین ۶۳ نفر راه یافتگان به نخستین پویش عکس «قطره دریاست» به قید قرعه به ۳ نفر جایزه نقدی یک میلیون تومانی تقدیم شد.

سپس حاضران در مراسم از نمایشگاه عکس پویش «قطره دریاست» در گالری خانه حوزه هنری بازدید کردند.


منبع: مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا