ایران و جهان

بازداشت و بازجویی ایرانیان در گذرگاه مرزی کانادا- آمریکا


به گزارش خبرگزاری مهر و بنابر گزارش «شورای روابط آمریکا و اسلام» در واشنگتن، روز شنبه بیش از ۶۰ شهروند ایرانی و ایرانی-آمریکایی در سنین مختلف هنگام عبور از گذرگاه مرزی «پیس آرک» در مرز کانادا و هنگام ورود به خاک آمریکا بازداشت و تحت بازجویی قرار گرفتند.

طبق این گزارش، شمار بیشتری از ایرانیان نیز به دلیل نبود امکان بازداشت، از ورود به آمریکا منع شدند. این در حالی است که شمار بیشتری از شهروندان ایرانی-آمریکایی‌ قرار است روز یکشنبه (به وقت واشنگتن) از کانادا به محل زندگی خود در آمریکا بازگردند.

ماموران مرزی آمریکا با ضبط گذرنامه افراد بازداشت شده، آنها را درباره دیدگاه سیاسی، خط فکری، رشته تحصیلی و دیگر مسائل شخصی‌شان مورد بازجویی قرار دادند.

یک منبع آگاه در پاسگاه گشت مرزی و گمرک آمریکا گزارش داد که وزارت امنیت داخلی این کشور فرمانی ملی را به اداره گمرک و حفاظت مرزی ایالات متحده صادر کرده که طبق آن، هر فردی با اصالت ایرانی که به صورت بالقوه مظنون باشد، باید بدون توجه به وضعیت تابعیتش گزارش و در مرز بازداشت شود.

بنابر این گزارش، بسیاری از کسانی که بیش از ۱۱ ساعت در این گذرگاه مرزی در بازداشت بوده اند، متولد آمریکا و ساکن این کشور بوده و در جریان بازداشت غیرقانونی خود با پرسشهای  نامناسب از سوی ماموران مواجه شدند.

این اقدامات امنیتی آمریکا در مرزها و شهرهای مختلف این کشور درحالی صورت می گیرد که سردار سپهبد قاسم سلیمانی فرمانده نیروهای قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ابومهدی المهندس جانشین فرمانده نیروهای بسیج مردمی عراق (حشد الشعبی) بامداد جمعه به همراه ۸  نفر دیگر در مسیر فرودگاه بغداد به دستور مستقیم «دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا مورد حمله پهپادهای آمریکا قرار گرفته و به فیض شهادت نائل آمدند.


منبع: مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا