ایران و جهان

انجام ۹۴۰ مورد بازرسی از وسائل بازی در لرستان

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، به نقل از روابط عمومی اداره کل استاندارد لرستان،مرضیه قنبریان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۹۴۰ مورد بازرسی از وسایل بازی مستقر در استان انجام گرفته است، 

وی افزود: از این تعداد، ۸۴۰ مورد بازرسی توسط شرکت‌های بازرسی همکار تایید صلاحیت شده زیر مجموعه سازمان ملی استاندارد، و ۱۰۰ مورد بازرسی نیز به طور مشترک توسط کارشناسان اداره کل و نمایندگان شهرداری‌ها در سطح استان انجام شده است.

مدیرکل استاندارد لرستان اظهار داشت: در ۹ ماهه گذشته تعداد ۲۰ مجوز استاندارد برای وسایل تفریحی در استان صادر شده است و در مجموع، ۹۰ وسیله بازی در استان دارای مجور استاندارد هستند.

قنبریان خاطرنشان کرد: از ابتدای سال، تعداد ۲۵ وسیله بازی در استان به دلیل عدم رعایت استانداردهای لازم و عدم دریافت مجوز استاندارد، پلمپ شده است.

وی یادآور شد: عدم استانداردسازی وسایل بازی مستقر در شهربازی‌ها، پارک‌ها و زمین‌های بازی، ایجاد خطر و حادثه‌آفرینی برای استفاده کنندگان به ویژه خردسالان و کودکان را به دنبال دارد و بنابراین تخطی ‌از قوانین استاندارد توسط مالکان و بهره‌ برداران، پیگرد قانونی را به دنبال دارد.

 مدیرکل استاندارد لرستان در پایان توصیه کرد: هم استانی‌های عزیز هنگام استفاده از وسایل بازی، از وجود گواهی بازرسی استاندارد که بایستی در فضای قابل مشاهده در مجاورت تجهیز مورد استفاده، نصب شود، اطمینان حاصل کنند و در صورت عدم مشاهده و یا بروز هر گونه حادثه، مراتب را از طریق سامانه رسیدگی به شکایات به اداره کل استاندارد استان لرستان اعلام کنند.

انتهای پیام/


منبع: فارس

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا