اجتماعیاخبار خوزستانایران و جهانتیتر یکستون وسطفرهنگی

امام جمعه اهواز: سردار سلیمانی مسئولی در تراز انقلاب بود/ دیدار ۴ هزار نفر از مردم خوزستان با مقام معظم رهبری

به گزارش پایگاه خبری خوز ۲۴ «حجت ‌الاسلام‌ سید محمدنبی موسوی‌ فرد» امروز (جمعه ۲۰ دی) در خطبه‌ های نماز جمعه این هفته اهواز، با تسلیت شهادت سردار شهید قاسم سلیمانی اظهار کرد: این عمل مجرمانه و مذبوحانه دشمن در مقابل شکست‌ هایی بود که در میدان نبرد از سربازان اسلام به ویژه در ماه‌ های اخیر خورده بودند.

نماینده ولی فقیه در خوزستان تصریح کرد: اقدام احمقانه آمریکا پاتکی به تک‌ های متعدد و سنگین ایران اسلامی و جبهه مقاومت بود با این تفاوت که آن تک‌ ها مردانه و در میدان نبرد انجام شد ولی آنها شبانه چنین عملی را مرتکب شدند.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری وعده دادند که انتقام سختی از عاملان به این جنایت خواهیم گرفت افزود: انتقام تنها از ترامپ نخواهد بود، بلکه انتقام از تخلفات آمریکا در نقض قوانین بشری و بازدارندگی و پشیمان سازی در تکرار اعمال خبیثانه‌ ای است که انکان دارد آمریکا به آن دست بزند.

امام جمعه اهواز با اشاره به اینکه انتقام سخت به معنی انتقام راهبردی است نه نمایشی اضافه کرد: در انتقام راهبردی زمان و مکان و کیفیت و کمیت آن نامعلوم است تا کابوسی برای دشمن باشد؛ این انتقام باید موثر، هوشمندانه، مکرر و مستقیم باشد.

وی با بیان اینکه انتقام نباید تنها به چند مهره باارزش دشمن و چند پایگاه او محدود شود عنوان کرد: انتقام باید هم پنهان و هم آشکار، مستمر و دائمی و امنیت‌ بخش و موجب بازدارندگی باشد و مثل خون حاج قاسم همیشه بجوشد و سایه جنگ را از کشور بردارد.

حجت الاسلام موسوی فرد با اشاره به اینکه انتقام نباید تنها از سوی نیروهای مسلح انجام شود بلکه مجلس و دولت هم باید به کمک نیروهای مسلح بیایند اذعان داشت: در انتقام راهبردی نباید به زدن چند موشک اکتفا کرد بلکه باید همه جانبه و جامع باشد.

وی با بیان اینکه انتقام سخت و راهبردی باید با زمانبندی دقیق و قاطعانه انجام شود تاکید کرد: در نهایت نتیجه انتقام سخت باید به خروج آمریکا از غرب آسیا و افول و زوال آمریکا و تسریع ازاله رژیم صهیونیستی از کره خاکی بینجامد.

نماینده ولی فقیه در خوزستان از اقدام به هنگام مجلس شورای اسلامی و مجلس شورای نگهبان در ارتباط با طرح سه فوریتی نسبت به تروریست خواندن ارتش و وزارت دفاع آمریکا و نهادهای وابسته و همچنین برداشتن گام پنجم و نهایی دولت در کاهش تعهدات هسته ای تا رفع همه محدودیت ها قدردانی کرد.

وی با اشاره به حضور باشکوه و بی نظیر مردم کشور و خوزستان در مراسم تشییع پیکر حاج قاسم سلیمانی ابراز کرد: پنج استان به طور مستقیم پیکر این شهید بزرگوار را تشییع کردند و استان های دیگر نیز به صورت خودجوش مراسم هایی را به یاد این سردار رشید اسلام و همرزمان شهیدش برگزار کردند.

امام جمعه اهواز با بیان اینکه هشت میلیون نفر در تشییع این سردار بزرگ شرکت کردند و در خوزستان گویی تمام استان در صحنه آمده بودند یاد آور شد: حاج قاسم آن فرمانده مطیع رهبر نگذاشت کلام امامش بر زمین بماند، لذا مردم به صحنه آمدند و تشکر کردند.

وی با اشاره به اینکه مردم کسی را می خواهند که برای مطالبات بر حق آنها برنامه‌ ریزی کند بیان کرد: ما مسئولان خوب هم داریم، اما حاج قاسم، مسئولی در تراز انقلاب بود، از این رو سایر مسئولان باید از رفتار و سیاست های این شهید بزرگوار الگو بگیرند.

حجت الاسلام موسوی فرد گفت: امروز بعد از ۴۰ سال از انقلاب اسلامی، پذیرفته نیست که مسئولی سوار ماشین چند میلیاردی شود یا کاخ‌ های چندمیلیاردی در خوزستان ساخته شود در حالی که برخی از مردم دستشان تهی است.

وی اظهار کرد: در همین خوزستان برخی کارگران چندین ماه حقوق نگرفته‌ اند و کافی است این ماشین‌ ها و کاخ‌ های میلیاردی را بفروشید و مشکلات مردم را حل کنید، این مردم جای نوکری و تکریم دارند و تکریم‌ آنها تحقق مطالبات بر حق آنها است.

نماینده ولی فقیه در خوزستان همچنین از دیدار چهار هزار نفری مردم خوزستان با رهبر انقلاب خبر داد و خاطر نشان کرد: نحوه ثبت نام برای این دیدار متعاقبا اعلام می شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا