ایران و جهان

اطعام نیازمندان بازار و کوره‌پزخانه‌های تهران توسط گروه جهادی مسجد ارک

مصطفی بزرگی، مسئول گروه جهادی شهدای مسجد ارک تهران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه مسجد و هیأت خبرگزاری فارس با اشاره به برنامه‌های و فعالیت‌های این گروه جهادی اظهار داشت: این گروه جهادی از سال ۹۵ با راه‌اندازی پایگاه بسیج در این مسجد و با هدایت‌های حاج منصور ارضی شکل گرفت که در برهه‌های زمانی مختلف تلاش کرده است به خدمات رسانی به مردم کشور بپردازد.

وی با اشاره به امدادرسانی‌های این گروه در زمان زلزله کرمانشاه و سیل لرستان تصریح کرد: این گروه جهادی در این زمان با جمع‌آوری و ارسال کمک، تلاش کرد تا باری از مشکلات مردم این منطقه بردارد.

اطعام هفتگی نیازمندان بازار توسط موکب شهدای مسجد ارک

بزرگی با بیان اینکه ذیل این گروه جهادی موکب شهدای مسجد ارک نیز ایجاد شده است، افزود: این موکب هر هفته در روزهای چهارشنبه برنامه اجرا می‌کند که در ابتدای امر، دعای توسل توسط حاج محمود ژولیده قرائت می‌شود و پس از آن با توجه به اینکه مسجد در منطقه بازار تهران است، بنا به مناسبت به توزیع شیرینی، چای، شربت، غذاهایی همچون فلافل و … می‌پردازیم. در مجموع می‌توان گفت حدود ۳۰۰۰ نفر از نیازمندان بازار هر هفته توسط این موکب در وعده نهار اطعام می‌شوند.

بزرگی افزود: این موکب در ولادت‌ها به توزیع چای شربت و شیرینی به تعداد ۲۵۰۰ و در شهادت‌ها به توزیع چای، پخت و‌ توزیع غذا و قهوه به تعداد ۲۵۰۰ می‌پردازد.

برنامه موکب مسجد ارک در کربلای معلی

مسئول گروه جهادی شهدای مسجد ارک تهران گفت: مهم‌ترین برنامه موکب در‌ ماه محرم و صفر است که ۲۰ روز‌ در مسجد ارک و ۱۵ روز در کربلای معلی به خدمت‌رسانی می‌پردازد. همچنین برنامه موکب در ایام فاطمیه نیز برقرار است.

توزیع ۳۵۰ بسته تحصیلی به دانش‌آموزان کوره‌پزخانه‌های تهران 

با بیان اینکه بخش دیگری از خدمت‌رسانی‌های این گروه در حوزه کمک به نیازمندان است، تصریح کرد: این گروه در ماه‌های ابتدایی سال تحصیلی ۳۵۰ بسته تحصیلی به ارزش ۲۰۰ هزار تومان برای دانش‌آموزان ساکن در کوره‌پزخانه‌های تهران تهیه کرد.

وی افزود: حاج منصور ارضی در مراسم قرائت دعای عرفه امسال در حسینیه لباسفروشان از خیرین درخواست کرد تا در زمینه تهیه چادر مشکی و چادر نماز برای نیازمندان وارد عمل شوند. در گام اول نیز خود این مداح اهل بیت (ع) ۹۰ چادر و چندین طاقه پارچه برای این زمینه اهدا کرد که در این راستا این گروه جهادی، پیگیر جمع‌آوری این کمک‌ها شد که تاکنون توانسته‌ایم ۷۰ بسته شامل چادر مشکی، مقنعه، چادر نماز تهیه و به نیازمندان و همچنین بانوان مراجعه کننده به مسجد اهدا کنیم.

کمک‌رسانی‌های جهادی‌های مسجد ارک برای شب یلدای نیازمندان

بزرگی با اشاره به کمک‌رسانی‌های این گروه جهادی در شب یلدا امسال افزود: در شب یلدا برای شیرین‌کامی خانواده‌های نیازمند ۳۴۸ سبد کالا شامل برنج، روغن و … تهیه و توزیع شد. همچنین در دو نوبت نیز یک هزار پرس غذا طبخ و میان نیازمندان به ویژه در مناطق دولتخواه و باقروف از کوره‌پزخانه‌های تهران توزیع شد.

توزیع هفتگی هزار پرس غذا برای نیازمندان کوره‌پز‌خانه‌ها

مسئول گروه جهادی شهدای مسجد ارک تهران اضافه کرد: برنامه اطعام نیازمندان از سوی این گروه جهادی البته به‌صورت مستمر و هفتگی انجام می‌شود و تلاش داریم هر هفته ۵۰۰ تا هزار پرس غذا طبخ و میان این نیازمندان توزیع کنیم.

وی ادامه داد: باتوجه به ورود به فصل سرما، این گروه جهادی در زمینه پوشاک نیازمندان نیز کمک‌رسانی دارد که در این زمینه، ۱۰۰ دست مانتو، ۲۰۰ پیراهن و ۲۰۰ شلوار تهیه و در ایام شب یلدا به نیازمندان اهدا شد.

برنامه‌های سه‌ماهه پایانی سال گروه جهادی

بزرگی در پایان با اشاره به برنامه‌های سه‌ماهه پایانی سال این گروه جهادی خاطرنشان کرد: پخت  و توزیع هفتگی غذای گرم، توزیع سبد کالا ی شب عید، تهیه و‌ توزیع پوشاک، تهیه مجدد لوازم‌التحریر، پرداخت کمک‌هزینه درمان، برگزاری اردوی جهادی داخل شهر تهران و برگزاری برنامه فاطمیه موکب از جمله برنامه‌های پیش‌بینی شده است.

انتهای پیام/


منبع: فارس

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا