ایران و جهان

«اسرائیل کاتز» امروز دبیر کل حزب‌الله لبنان را تهدید به ترور کرد


به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، اسرائیل کاتز وزیر خارجه رژیم صهیونیستی به طور تلویحی سید حسن نصرالله دبیر کل حزب‌الله لبنان را تهدید به ترور کرد.

وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در توییتی مدعی شد: نصرالله دست از حمله به نتانیاهو نخست وزیر و تهدید اسرائیل برنمی دارد. وی پس از دریافت هشدارهایی از سوی ایران مبنی بر امکان ترورش، مجبور شده بیش از پیش خود را مخفی کند. او اگر بخواهد جلوی اسرائیل بایستد این مخفی شدن هم فایده‌ای برایش نخواهد داشت.

در حالی که ۱۰ روز از شهادت سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس معاون حشد شعبی عراق در فرودگاه بغداد به دست ارتش تروریستی آمریکا نگذشته است، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی با این موضع گیری به طور غیرمستقیم دبیرکل حزب‌الله لبنان را به ترور تهدید کرد و خوی تروریستی این رژیم را به نمایش گذاشت.

تحلیلگران بر این باورند که آمریکا و رژیم صهیونیستی با شکست در تحقق اهدافشان در خاورمیانه به گزینه ترور فرماندهان و نیروهای مقاومت روی آورده‌اند.

این در حالی است که روز گذشته سید حسن نصرالله، مقاومت را تهدیدی برای رژیم صهیونیستی دانسته بود.

قدر مسلم آن است که مقامات رژیم صهیونیستی هرازگاهی از ترور سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان دم می‌زنند. از جمله گادی «آیزنکوت» قبلاً مدعی شده بود: «ترور سید حسن نصرالله دبیر کل حزب‌الله لبنان، هدفی مشروع در جنگ آینده یا قبل از آن خواهد بود».

«عمیر بوحبوط» تحلیلگر نظامی پایگاه والا رژیم صهیونیستی به نقل از منابع امنیتی این رژیم ادعا کرده بود: «ترور سید مقاومت به رقم خوردن سرنوشت جنگ آینده با حزب‌الله منجر خواهد شد زیرا حذف وی از صحنه سبب خواهد شد که حزب‌الله دچار هرج و مرج شود و ضربه روحی زیادی به حزب الله وارد می‌شود.

این تحلیلگر صهیونیست در ادامه به تلاش‌های مذبوحانه این رژیم برای ترور نصرالله در جریان جنگ سال ۲۰۰۶ اشاره کرده و اینکه بمب‌های بتن شکن بر روی ضاحیه جنوبی بیروت ریخته شده به این امید که نصرالله ترور شود اما همه تلاش‌ها به شکست منجر شده و گزندی به وی وارد نکرده است.

بدون تردید این موضع گیری ها مسئولان نظامی و تحلیلگران رژیم صهیونیستی را باید در راستای جنگ روانی تل آویو ضد حزب‌الله دانست. این موضع گیری ها در واقع اعتراف به ناتوانی اسرائیل در ترور نصرالله است.

شکی نیست که سید حسن نصرالله هدف مهمی برای رژیم صهیونیستی است و اگر فرصت مهیا شود این رژیم به دنبال رسیدن به هدف خود است اما تل آویو را باید در این زمینه ناتوان توصیف کرد.

برخی در منطقه همواره سعی دارند که اسرائیل را شکست ناپذیر و طرفی که در همه جنگ‌ها توانمند است، معرفی کنند اما واقعیت این است که اگر این رژیم اینگونه است پس چرا این همه خود را به آب و آتش می‌زند و برای دبیرکل حزب الله لبنان نقشه می‌کشد و طرح می‌ریزد؟ در واقع این موضع گیری ها به هراس تل آویو از حزب‌الله و دبیر کل آن سید حسن نصرالله مربوط می‌شود.

ترسی که تل آویو را رها نمی‌کند توان موشکی، قدرت ارزیابی و تحلیل اوضاع منطقه از سوی نصرالله، تجارب گرانبهایی که رزمندگان مقاومت لبنان در جریان بحران سوریه به دست آورده‌اند، است.


منبع: مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا