ایران و جهان

آغاز ساماندهی هیات امنای بقاع متبرکه نهاوند

حجت‌الاسلام فیض‌‌الله اسدپور امروز در گفت‌وگو با فارس در نهاوند اظهار کرد: به منظور رونق بخشیدن بیشتر به بقاع متبرکه و آستان مقدس امام‌زادگان به عنوان یکی از مراکز فرهنگی اثربخش در جامعه، ترمیم و تقویت هیات امنای این مراکز در دستور کار اداره اوقاف شهرستان قرار دارد.

وی افزود: این مراکز همانگونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند یک قطب فرهنگی در هر منطقه به حساب می‌آیند که باید نسبت به آنها توجه ویژه داشت.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان نهاوند هدف از کار ترمیم هیأت امنای امامزادگان را ارتقای سطح کیفی و کمی این مراکز عنوان کرد و افزود: در راستای اجرای منویات رهبری مبنی بر تبدیل این مراکز به قطب‌های فرهنگی علاوه بر انجام کارهای عمرانی فعالیت‌های خوبی در زمینه‌های فرهنگی انجام گرفته است.

وی از آغاز ساماندهی و ترمیم هیات امنای بقاع متبرکه شهرستان خبر داد و گفت: در حال حاضر کار ترمیم هیات امنا از امامزاده محمد(ع) آغاز شده و به تدریج در سایر بقاع متبرکه نیز آغاز و در حال اجراست.

اسدپور افزود: در حال حاضر کار ساماندهی بقعه متبرکه امامزاده جعفر(ع) با ۱۵۰ میلیون تومان، احداث گلدسته برای امامزاده ابراهیم(ع) با ۱۰۰ میلیون تومان و تعمیر و مرمت گنبد امامزاده بلقیس و فضل برزول با یکصد میلیون تومان در دست اجراست.

وی از مرمت تنها بقعه میراثی شهرستان خبر داد و اضافه کرد: کار مرمت و بازسازی بقعه گوشه بدیع‌الزمان با ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار و همکاری اداره میراث فرهنگی شهرستان در حال اجراست.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه نهاوند در پایان افزود: در شهرستان نهاوند ۲۳ بقعه وجود دارد که مهمترین آنها امامزاده محمد و علی(ع)، امامزاده ابراهیم(ع) و امامزاده مهدی(ع) است که به عنوان مراکز فرهنگی فعالیت‌های مختلفی در آنها انجام می‌شود.

انتهای پیام/ ۳۴۱۴۰/ 


منبع: فارس

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا