اخبار خوزستاناقتصادیتیتر دوستون وسط

رها سازی بیش از ۲۲ میلیون قطعه انواع بچه ماهی و لارو ماهیان بومی در منابع آبی خوزستان

به گزارش پایگاه خبری خوز۲۴ به نقل از روابط عمومی شیلات خوزستان ، میرزایی ،هدف از رهاسازی بچه ماهیان بومی  توسط  اداره کل شیلات خوزستان‌ را ،حفظ و بازسازی ذخایر آبزیان خواند‌.
این مقام مسئول با اشاره به اینکه وقوع  سیلاب در بهار سال گذشته سبب بروز‌ خساراتی نسبتا سنگین‌  به تاسیسات مراکز تکثیر ماهیان گرمابی و بومی محل تامین بچه ماهی گردید اظهار کرد : آبگرفتگی و قطعی برق ناشی از این رخداد  باعث شد علاوه بر اتلاف زمان تکثیر به تاسیسات الکترومکانیکال مراکز بازسازی ذخایر آبزیان خساراتی وارد شود‌.
وی افزود :  این ارقام  در راستای افزایش تولید آبزیان، کمک به حفظ ذخایر ارزشمند ماهیان بومی، ایجاد اشتغال پایدار و کمک به معیشت افراد بومی در منابع آبی، تولید و رها سازی شد.
 معاونت آبزی پروری شیلات خوزستان گفت :علاوه بر آمار اعلامی، تعداد ۲/۳۰۰/۰۰۰ قطعه بچه ماهی تولیدی در اختیار مزارع پرورش ماهی بخش خصوصی استان قرار گرفت.
وی‌،عمده محل های رها سازی بچه ماهی را تالاب های شادگان و هورالعظیم، رودخانه های کرخه، دز، کارون، مارون و تعدادی آببندان در سطح استان اعلام کرد و افزود:  این رهاسازی بچه‌‌ماهیان  موجب افزایش تولید آبزیان و اشتغال جوامع محلی شده است.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا