ایران و جهان

۷۵۰ فرصت شغلی جدید برای مددجویان اردبیلی ایجاد شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل به نقل از روابط عمومی کمیته امداد اردبیل، منصور سیفی اظهار کرد: ۷۵۰ طرح اشتغال و خودکفایی در شش ماهه نخست سال‌جاری توسط مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان اردبیل اجرا شده است.

وی افزود: مددجویان تحت حمایت پس از کسب مهارت‌های لازم فنی و تخصصی توانستند وارد بازار کار شوند که اقدامات لازم برای پایدارسازی اشتغال آنها صورت گرفته است.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان اردبیل تشریح کرد: بیش از ۲۰ میلیارد و ۳۲۵ میلیون تومان تسهیلات اشتغال و خودکفایی در شش ماهه نخست سال‌جاری به مددجویان تحت حمایت پرداخت شد تا بتوانند طرح‌های اشتغال‌زایی خود را به مرحله اجرا درآورند.

وی ادامه داد: برای تسهیل و تسریع در اعطای وام اشتغال و خودکفایی به مددجویان تحت حمایت، همکاری بسیار مطلوبی بین کمیته امداد و بانک‌های عامل استان اردبیل برقرار است.

سیفی بیان کرد: مددجویان تحت حمایت جزء خوش‌حساب‌ترین مشتریان بانکی بوده و دارای کمترین معوقات بانکی هستند که این امر موجب شده است بانک‌های عامل ضمن اعتماد، در پرداخت تسهیلات کمال همکاری را با این نهاد داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه در بخش اشتغال پایدار روستایی اقدامات بسیار خوبی صورت گرفته است، اظهار داشت: ۳۱۸ نفر از مددجویان با بهره‌مندی از ۱۲ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال پایدار روستایی وارد بازار کار شده‌اند که این امر در کنار اشتغال‌زایی در روستاها و مناطق محروم، به رونق اقتصادی آن منطقه نیز کمک شایانی خواهد کرد.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان اردبیل اذعان داشت: اعطای تسهیلات اشتغال پایدار روستایی، از جمله اقدامات مهم کمیته امداد استان اردبیل در زمینه‌ ایجاد فرصت‌های شغلی مناسب در روستاها، مناطق محروم و مرزنشین است و در پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی اولویت با مناطق محروم و روستایی است.

وی اضافه کرد: در صورتی به خانوار تحت حمایت تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغال پرداخت می‌شود که از هر لحاظ توانایی‌ آنها برای ایجاد شغل مورد علاقه خود ارزیابی شده و دوره‌های آموزشی لازم را گذرانده باشند.

سیفی تصریح کرد: در طول اجرای طرح‌های اشتغال‌زایی با نظارت دقیق تلاش می‌شود تا هیچ‌گونه انحرافی در مسیر خوداتکایی خانوار تحت حمایت صورت نگیرد و این اداره علاوه بر نظارت، با ارائه مشاوره‌های لازم و ایجاد بازار کار مناسب درصدد است تا کسب‌وکار خانوار تحت حمایت را تقویت کند.

وی بیان داشت: به منظور اثربخشی هرچه بیشتر در ایجاد اشتغال پایدار طرح راهبران شغلی توسط این نهاد در حال اجرا است که در این طرح، صاحبان مشاغل و کارآفرینان به عنوان راهبران شغلی و هدایت‌گر، وظیفه دارند تا با هدایت مددجویان متخصص در عرصه تولید فعالیت کنند.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان اردبیل گفت: از صاحبان مشاغل و کارآفرینان خواستاریم تا با همکاری، این نهاد را در ایجاد اشتغال پایدار برای مددجویان و افراد نیازمند جامعه بیش از پیش یاری کنند.

انتهای پیام/۳۴۶۳/۶۶۶


منبع: فارس

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا