ایران و جهان

گناه در فضای مجازی بیداد می‌کند/ انتقاد از وضعیت بی‌حجابی در قم


به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید احمد خاتمی قبل از ظهر دوشنبه در درس اخلاق که در مؤسسه فقهی امیرالمؤمنین(ع) قم برگزار شد، اظهار داشت: سخن مقام معظم رهبری در خصوص مقاومت دارای نفی و اثبات است، نفی آن، یعنی مذاکره با آمریکا در هیچ سطحی نباید انجام گیرد؛ منظور از اثبات هم همان مقاومت است که در ایران و جهان اسلام تحقق پیدا کرده است.

وی در خصوص مقاومت نیز افزود: مقاومت یعنی اینکه رئیس جمهور لبنان گفته بود «اگر حزب الله نبود، تمام لبنان، موصل شده بود».

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد: رایس در خاورمیانه به دنبال آن بود که عراق، سوریه و لبنان زیر سلطه آمریکا قرار بگیرند اما به فضل خدا ناکام شد و به اهدافش دست نیافت.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مشکلات معیشتی طلاب افزود: در گذشته نیز مشکلات معیشتی بود ولی تحمل می‌کردند اما با وجود همه شرایط نباید اجازه داد انگیزه معنوی رنگ ببازد.

آیت الله خاتمی با بیان اینکه متأسفانه گناه در فضای مجازی و غیره بیداد می‌کند، تصریح کرد: گاهی اطراف حرم حضرت معصومه(س) صحنه‌هایی مشاهده می‌شود که قبل از انقلاب هم کسی جرأت چنین حرکاتی را نداشت.

وی ادامه داد: حتی قبل از انقلاب نیز افرادی که بی‌حجاب وارد قم می‌شدند، چادر سرشان می‌کردند؛ اما اکنون به آسانی چادر از سر برداشته شده است و متأسفانه در کمال وقاهت هنجار شکنی می‌کنند.

عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه با بیان اینکه منظور از مطالبه‌گری دعوا کردن نیست، افزود: امروز اداره کردن حوزه با وجود مشکلات مالی بسیار سخت است و بسیاری از طرح‌ها به دلیل نبود پول اجرا نشده است.

وی در خصوص ویژگی‌های طلبه فاضل نیز تصریح کرد: طلبه فاضل در حوزه علمیه کسی است که بیشتر در دروس اشکال می‌کند و ایراد علمی می‌گیرد زیرا ارزش طلاب را از روی نقادی در دروس می‌توان شناخت.

آیت الله خاتمی یکی از خصوصیات حوزه را انقلابی و بانشاط بودن دانست و افزود: حوزه انقلابی تنها به معنای شعار دادن نیست بلکه به این معنی است که خروجی آن، هر جا بروند و مسئولیتی قبول کنند، پایگاه انقلاب باشند.

وی بیان کرد: مؤسس حوزه و سایر فقها و مجتهدین اهل توسل به اهل بیت(ع) بودند و  نوحه خوانی می‌کردند.


منبع: مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا