اخبار خوزستانتیتر دوستون وسطفرهنگی

مدیر کل امور بانوان استانداری خوزستان: بسیاری از پیام‌ ها را می توان با کمک قصه به نسل‌ های بعد منتقل کنیم

به گزارش خبرنگار خوز ۲۴  «سیده فرانک موسوی» امروز (سه شنبه ۹ مهر) در آیین افتتاحیه مرحله استانی بیست و دومین جشنواره بین المللی قصه گویی که در تالار جمالپور اهواز برگزار شد اظهار کرد: کودکان جزء ارکان خانواده ها هستند و باید اهمیت ویژه به این قشر از جامعه داده شود.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری خوزستان با تاکید بر اینکه امیدوارم با برپایی چنین جشنواره های هنری، قصه گویی بین خانواده ها اهمیت بیشتر پیدا کند افزود: امروز همه بزرگ ‌ها باید به این فکر برسیم که در گذشته در کنار بزرگان قصه‌ هایی را شنیده‌ایم و اکنون باید شرایطی فراهم شود تا این قصه‌ها را برای کودکان خود بازگو کنیم.

وی با بیان اینکه قصه‌ گویی در تربیت کودکان بسیار اثرگذار است و بسیاری از پیام‌ ها را می توانیم به کمک قصه به نسل‌ های بعد منتقل کنیم اذعان داشت: یکی از روش های درمان روان شناختی، قصه گویی است.

موسوی عنوان کرد :باید بتوانیم به پرورش و رشد عاطفی و احتماعی کودکان از طریق قصه گویی کمک کنیم و می توان گفت که قصه گویی شاید بر بسیاری از روش های تربیتی ارجحیت دارد.

«جمال عالمی نیسی» نیز خاطر نشان کرد :یکی از اهداف قصه گویی این است که فرهنگ و هویت یک ملت زنده نگه داشته شود و به نسل های بعد انتقال پیدا کند.

فرماندار کلانشهر اهواز با اشاره به اینکه قصه گویی را پیشینیان انجام می دادند تا هویت ملت در مقابل تهاجمات دشمنان مصون بماند تاکید کرد :در قرآن کریم زیباترین قصه ها و داستان ها به زیبا ترین شیوه ها و کلام ها نقل شده است‌.

مرحله استانی این جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با حضور ۳۲ قصه گوی برتر شهرهای مختلف استان خوزستان در بخش قصه ‌گویی صحنه ‌ای شامل زنان و مردان، دختران و پسران و مادربزرگ ‌ها و پدربزرگ ها در روزهای (۹ و ۱۰ مهر) در اهواز به رقابت با یکدیگر می‌ پردازند.

حبیب پیام مدرس دانشگاه و پژوهشگر حوزه‌ی ادبیات بومی، لیلا قنواتی فرد کارشناس فرهنگی کانون خوزستان و فعال حوزه‌ قصه‌ گویی و هادی ملکی مدرس، بازیگر، کارگردان و نویسنده تئاتر و فیلمسازی داوران این جشنواره هستند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا