اجتماعیاخبار خوزستانتیتر یکستون وسطفرهنگی

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری خوزستان: تلاش در جهت فعال شدن پارک های بانوان / لزوم توجه به مطالبات زنان به منظور ایجاد فضایی کاملا سالم و امن

«سیده فرانک موسوی» در حاشیه بازدید از پارک های بانوان اهواز، اظهار کرد: پارک بانوان جایی برای یک تفریح کاملا زنانه است، از این رو در تلاش هستیم هر چه سریع تر پارک های بانوان اهواز را فعال کنیم.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری خوزستان با انتقاد از اینکه ۲ پارک بانوان اهواز مشکلات زیادی دارند و نیازمند توجه و حمایت دستگاه های متولی هستند افزود: برخی از زنان و دختران مرتب در این خصوص با بنده صحبت و مطالبه گری می کنند، باید با جدیت و تلاش همگانی هرچه سریع تر این پارک ها فعال شده و به بهره برداری برسند.

وی با بیان اینکه پارک بانوان شهروند در بعضی روزها به صورت عمومی مورد استفاده قرار می گیرد تصریح کرد: تمام برنامه ریزی ها در راستای استفاده فقط بانوان از پارک شهروند به صورت همه روزه انجام شده و این مهم به زودی اجرا خواهد شد.

وی همچنین بر توجه به مطالبات زنان به منظور ایجاد یک فضای کاملا سالم و امن که همانا ابتدایی ترین خواسته آنهاست تاکید کرد و ادامه داد: مقدمات پارک بانوان ولیعصر (عج) گلستان با همکاری سازمان آب و برق، آب و فاضلاب و شهرداری به ویژه معاونت فرهنگی آن فراهم شده و به زودی این پارک به طور کامل به بهره برداری می رسد.

موسوی با اشاره به عدم دسترسی مناسب به پارک، بر ایجاد آژانس بانوان به منظور انتقال بانوان از پارک به خانه تاکید کرد و اذعان داشت: آژانس بانوان علاوه بر تضمین امنیت بانوان، سهولت و تسریع در رسیدن به خانه را نیز فراهم می کند.

وی همچنین راه اندازی پارک بانوان را مهم و در راستای بهبود شرایط زیست و کاهش آسیب های اجتماعی دانست و عنوان کرد: وجود پارک های بانوان از ضرورت های امروز شهرهاست که می تواند محلی برای ورزش و تفریح زنان و دختران در آرامش و در محیطی امن و سالم باشد.

وی با اشاره به مهم ترین اهداف و پیامدهای ایجاد پارک بانوان ابراز کرد: حفظ و تحکیم بنیان خانواده، تامین فضاهای ورزشی ویژه بانوان، تقویت روحیه شادی و نشاط در بانوان به ویژه دختران، حفظ سلامت جسمی و روحی زنان در محیطی امن همراه با آرامش از جمله اهداف ایجاد و وجود پارک بانوان است.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری خوزستان زنان را تاثیرگذارترین قشر بر سلامت و شادابی جامعه دانست و بیان کرد: توجه به مسائل بهداشتی و روانی بانوان از اهمیت بالایی برخوردار است، پارک های ویژه خانم ها با اختصاص مکانی سرسبز و آزاد برای استفاده از نور خورشید و امکانات ورزشی و تفریحی، مساله سلامت را مدنظر قرار می دهد.

وی در پایان یاد آور شد: با توجه به اینکه تعداد افرادی که عموما در پارک های بانوان حاضر می شوند، زنان خانه دار و دختران جوان هستند، ارائه خدمات فرهنگی، آموزشی و هنری در محل این پارک ها سهم زیادی در غنی کردن اوقات فراغت آنان خواهد داشت.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا