اجتماعیاخبار خوزستاناقتصادیتیتر دوستون وسط

مدیرکل اداره پست استان خورستان: ۳۳میلیون مرسوله درپست خوزستان مبادله شده است

به گزارش پایگاه خبری خوز ۲۴ مهران حموله مدیرکل اداره پست استان خورستان در نشست خبری با اصحاب رسانه که امروز ۱۵ مهر در محل این اداره انجام شد، با تسلیت ایام سوگواری اربعین درباره عملکرد یکساله پست گفت: پست قدیمی ترین زمینه ارتباطات بشر بوده که به کاهش هزینه ها، افزایش بهره وری و استفاده بهینه از منابع ملی منجر می شود.

حموله درباره خدمات پست در استان از مشارکت در طرح های کلان ملی خبر داد و بیان کرد: در توزیع کارت سوخت در استان ۶۰۰ هزار کارت توسط پست توزیع شده و در توزیع گذرنامه تفاهم نامه هایی با سازمان حج و زیارت انجام شد و بالغ بر ۱۴۶هزار گذرنامه صادر شد و برای این موضوع در سه شیفت خدمات داشته ایم.

وی افزود: در یکسال گذشته بالغ بر ۱۸ میلیون مرسوله شامل نامه امانت و خدمات نیابتی سازمانها در سطح باجه های پستی داشته ایم که به کشور و خارج از کشور ارسال شده است.

حموله ادامه داد: ۱۵ میلیون هم مرسوله به استان خوزستان آمده که توسط دفتر پستی خوزستان به دست گیرنده ها رسیده که جمعا ۳۳ میلیون مرسوله می شود.

مدیرکل اداره پست خوزستان پیشگام بودن پست در برون سپاری از موفقیت های آن دانست و اظهار کرد: ۸۵۰ دفتر خدمات پستی شامل ۴۵۰ پیشخوان خدمات دولت و۳۳۰ دفاتر ای. سی روستایی است که نشان میدهد بحث اشتغالزایی نیز اتفاق افتاده است.

این مقام مسوول اشاره کرد: سرویس هایی نیابتی سازمان ها در سطح استان است که ثبت اسناد در زمینه سند تک برگ از نمونه سرویس های نیابتی است که در کاهش اتلاف وقت و سرمایه موثر اند.

حموله از ۴۰۰ باجه پستی ثبت نام کارت ملی در سال گذشته خبر داد و اذعان کرد: ۱ میلیون و ۴۵۰ هزار ثبت نام کارت ملی داشته ایم.

وی با اشاره به اینکه تمام خدمات سازمانها باید به دفاتر پیشخوان داده شود تا همه افراد با مراجعه به دفاتر بتوانند تمام خدمات را همزمان دریافت کنند یادآور شد: تفاهم نامه هایی با توزیع کالا برگ نفت و گاز بسته ایم، سند روستایی از تفاهم نامه های جدید و بانک اقتصاد نیز در بحث احضاریه و اخطاریه از دیگر قراردادهای پست است.

حموله با تاکید بر اینکه در بحث توسعه های فن آوری هم از منابع ملی و هم استانی استفاده می کنیم، افزود: ۷هزار نامه رسان نیز به گوشی های هوشمند مجهز شده اند.

او درباره خدمات به زائرین حسینی گفت: تفاهم نامه های خوبی با حج و زیارت داشته ایم در گام نخست ۱۷۶ هزار گذرنامه به دست زائران رساندیم، امسال نیز در پایانه چزابه مستقر شده و خدمات پستی انجام می دهیم.

مدیرکل پست خوزستان عنوان کرد: در سال گذشته حدود هزارو ۵۰۰ مدرک از مردم مفقود شده بود که تحت عنوان سامانه پست یافته به دست مالک باز گشته است. در بحث پیاده سازی طرح تحول ستاپ(سکوی تجارت ) در تجارت الکترونیک و خرید و فروش و تجارت از ۱مهر تا امروز ۸۵۰ بسته از فروشگاه ها دریافت کرده ایم.

وی با ذکر اینکه توسعه زیر ساختی مرکز مکانیزه ۶۰ درصد انجام شده که ۱۰ میلیارد تومان برای آن پیش بینی شده گفت: سهم استانی و ملی آن تامین شده و در سال آینده بهره برداری خواهد شد.

حموله اضافه کرد: نوسازی تجهیزات ۳۷۰ نامه رسان نیز تا پایان مهر محقق می شود، ۱و نیم میلیارد از منابع ملی هوشمند سازی تلفن های همراه نامه رسان ها می شود.

وی تاکید کرد: در جامعه امروز گردش مالی پست توسط یک نامه رسان با توجه به افزایش خرید و فروش اینترنتی میلیاردی است و هوشمند شدن آن شفاف سازی این گردش مالی است.

این مسئول خبر داد: برای حذف کاغذ در رسیدها حدود ۱۰ میلیون رسید مشتری را الکترونیکی کرده ایم که صرفه جویی نود درصدی کاغذ را در پی داشته است.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا