ایران و جهان

حضور کودکان و نوجوانان در صحن علنی شورای رشت/رونمایی از عروسک‌های خانواده گیلانی

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری شورای شهر رشت امشب در هشتاد و نهمین جلسه این کمیسیون در ساختمان جلسات شورای شهر با تبریک آغاز هفته ملی کودک اظهار کرد: کودکان امروز، آینده‌سازان فردا هستند و در راستای حرمت نهادن به آینده‌سازان ایران اسلامی برنامه‌های متنوعی به‌منظور بزرگداشت هفته ملی کودک توسط سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری رشت و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان برنامه‌ریزی و در حال اجرا است.

فاطمه شیرزاد داشتن شهری سالم، محیط‌زیست پایدار و غیره را جزو حقوق کودکان در کنار دیگر افراد جامعه دانست و افزود: عیادت از کودکان بستری در بیمارستان‌های سطح رشت ازجمله برنامه‌هایی است که در هفته ملی کودک انجام می‌شود.

 وی با تأکید بر اینکه کودکان باید از نزدیک با برخی از اقدامات آشنا شوند، گفت: به همین منظور با هماهنگی‌های انجام‌شده با مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان روز چهارشنبه تعدادی از کودکان و نوجوانان رشتی در صحن جلسه علنی شورای رشت حضور پیدا می‌کنند.

ایجاد فضاهای مناسب کودکان در رشت در راستای توجه به حقوق اجتماعی آنان

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی شورای رشت با اشاره به توجه بیشتر به حقوق قانونی و اجتماعی کودکان بیان کرد: ایجاد فضاهای مناسب کودکان در سطح شهر در راستای تحقق این مهم است.

استقرار ماشین سیار کتاب در پیاده راه فرهنگی رشت 

محمدحسن عاقل منش عضو کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای رشت نیز در این جلسه با اشاره به ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی و تشویق کودکان و نوجوانان به این مهم اظهار کرد: پیشنهاد می‌کنم ماشین سیار کتاب در پیاده راه فرهنگی رشت با شکلی زیبا و شکیل که موردپسند کودکان و نوجوانان باشد مستقر شود.

سید امیرحسین علوی عضو دیگر کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای رشت نیز در این جلسه با تأکید به توجه بیشتر شهرداری رشت به وضعیت ابنیه‌های تاریخی تحت مالکیت این مجموعه اظهار کرد: روندترمیم و بازسازی ساختمان ساعت شهرداری رشت، ساختمان میرزا خلیل رفیع و غیره تسریع شود.

ساخت آشیانه برای پرندگان در هفته ملی کودک در رشت

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری رشت نیز در این جلسه با اشاره به برنامه‌های هفته ملی کودک اظهار کرد: جشنواره یک روز با والدین، برپایی تور رشت گردی، عصری با قصه ازجمله برنامه‌های انجام‌شده به‌منظور گرامیداشت هفته ملی کودک است.

علیرضا حسنی با اشاره به مشارکت کودکان در جشنواره بازی گفت: این جشنواره پیش از شروع ماه محرم برگزار شد و پس‌ازآن تلاش کردیم که تمامی برنامه‌ها با توجه داشتن به ایام محرم و صفر اجرا شود.

وی با بیان اینکه ساخت آشیانه برای پرندگان از دیگر برنامه‌ها در راستای هفته ملی کودک است، افزود: این برنامه هفدهم مهرماه در رشت برگزار می‌شود.

اجرای طرح شهردار مدرسه در مدارس رشت

محمدرضا علیزاده معاون اجتماعی سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری رشت نیز در این جلسه با اشاره به برگزاری برنامه‌های بزرگداشت هفته ملی کودک اظهار کرد: روز گذشته طرح شهردار مدرسه را پیگیری کردیم و به‌زودی این طرح در مدارس رشت اجرایی می‌شود.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان نیز با حضور در جلسه کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای رشت با گرامی داشت هفته ملی کودک اظهار کرد: همه ما کودکی را تجربه کرده‌ایم و یقیناً امروز نیز بسیاری از ما صاحب کودکانی هستیم.

اسفندیار ضیایی با بیان اینکه همه ما دغدغه فراوانی پیرامون آینده‌سازان این مرزوبوم داریم، افزود: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان با دقت و توجه فراوان به این موضوع می‌پردازد و اخیراً در جشنواره شهید رجایی که یک برند برای سازمان محسوب می‌شود موفق به کسب مقام نخست شده‌ایم.

وی با تأکید بر اینکه برنامه‌ها باید فرآیند محور باشد، گفت: به لطف الهی و با تلاش تمامی اعضای این مجموعه، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان در تمامی زمینه‌ها جزو کانون‌های برتر کشور است.

 مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان با اشاره به اینکه حقوق کودکان و آموختن  مهارت‌های زندگی  به آنان باید موردتوجه باشد، خاطرنشان کرد:  باید ظرفیت‌های کودکان را شناسایی و بر همان اساس برنامه‌ریزی کنیم.

قصه درمانی از راه‌های کاهش آسیب‌های اجتماعی است

ضیایی با اشاره به اجرای برنامه‌ای توسط کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان با عنوان “رقیه جان ‌دوستت داریم” تصریح کرد: هم‌زمان با سالروز شهادت حضرت رقیه (س) این برنامه معنوی برگزار شد و با استقبال بسیار خوبی از سوی کودکان و نوجوانان مواجه گردید.

وی قصه درمانی را یکی از راه‌های کاهش آسیب‌های اجتماعی در این بخش از جامعه دانست و افزود: معتقدیم با پرداختن به این مهم می‌توانیم بسیاری از آسیب‌ها  را کاهش داده و برطرف کنیم.

نقش حائز اهمیت کودکان در واقعه کربلا 

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان با اشاره به دیگر برنامه‌های مربوط به هفته ملی کودک گفت: فردا رونمایی از عروسک‌هایی با مضمون خانواده گیلانی که شامل پدر، مادر، دختر و پسر است انجام می‌شود.

ضیایی با اشاره به برپایی موکب کانون پرورش فکری در کربلای معلی خاطرنشان کرد: نقش کودکان در واقعه کربلا بسیار حائز اهمیت بوده و سال گذشته نیز در ایام اربعین  با حضور در کربلای معلی به اجرای برنامه‌های متنوعی پرداختیم.

انتهای پیام/۸۴۰۰۸


منبع: فارس

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا