ایران و جهان

تحصیل ۱۷ هزار دانشجو در دانشگاه شیراز

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز حمید نا دگران سه‌شنبه‌شب در گرد هم‌آیی دانشجویان ورودی جدید که به مناسب آغاز تحصیلی دانشجویان برگزار شد اظهار داشت: دانشگاه شیراز یکی از دانشگاه‌های برتر در سطح کشور و نیز دومین دانشگاه جامع با بیش از ۱۷ هزار دانشجو در مقاطع کارشناسی، ارشد و دکتری است.

وی افزود: این دانشگاه با بیش از ۷۱۴ عضوهیأت علمی، ۷۵ رشته تحصیلی و ۳۵۰ رشته گرایش مشغول ارائه خدمات تحصیلی، پژوهشی، علمی و تحقیقاتی است.

رئیس دانشگاه شیراز با اشاره به اینکه دانشگاه شیراز به‌عنوان سرمایه ملی و معنوی در جنوب کشور بر تارک آموزش عالی می‌درخشد، افزود: فارغ‌التحصیلان کارآمد  در سراسر  کشور به‌ویژه در خارج از این سرزمین منشأ خدمات ارزنده علمی بوده و امیدواریم دانشجویان جدیدی که وارد عرصه تحصیلات دانشگاهی هستند از داشته‌های این دانشگاه حداکثر استفاده را ببرند.

نادگران تصریح کرد: دانشگاه شیراز با  ۱۵۰ دانشکده و ۱۵ پژوهشکده و نیز  فضا‌های ورزشی استاندارد با تجهیزات به روز جزء رده‌های نخست در کشور قرارگرفته و دانشجویان می‌توانند در کنار تحصیل و پژوهش  به امر ورزش به‌ویژه ورزش قهرمانی بپردازند.

وی بیان داشت:  تشکیل انجمن‌‌ها، تشکل‌ها و کانون‌ها در این دانشگاه فرصت مناسبی  برای دانشجویان با سلایق مختلف است که اوقات خود را در این فضا‌ها سپری کنند.

طرح از خانه تا دانشگاه

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه شیراز در ادامه این آیین از راه‌اندازی طرح «ازخانه تا دانشگاه» برای نخستین بار در این دانشگاه خبر داد و گفت: در اجرای این طرح در طی یک سال دانشجویان از تجارب ارزشمند همکاران  در قالب انتقال آگاهی در برابر تهدید‌های اجتماعی که بر سر راه جامعه هدف قرار می‌گیرد آموزش داده می‌شوند.

سید مجتبی واعظی بیان داشت:  با توجه به محدودیت‌هایی که وجود دارد  در تلاش‌ هستیم فضایی پرنشاط، شاد و مفرح برای دانشجویان ایجاد شود تا باانگیزه و فراغ بال به تحصیلات علمی خود ادامه دهند.

انتهای پیام/


منبع: فارس

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا