ایران و جهان

بیشترین شرکت‌کنندگان مسابقات قرآن اصفهانی هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، حجت‌الاسلام محمد حسین بلک صبح امروز در نشست خبری چهل و دومین دوره مسابقات قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: در نگاه امام خمینی پایه‌های نظام اسلامی مبتنی بر اسلام و قرآن کریم است و هر قانونی مغایر با اصول اسلام فاقد وجاهت است.

مدیرکل سازمان اوقاف و امور خیریه استان اصفهان ادامه داد: تشکیل نظامی با اصول متفاوت از سایر نظام‌های موجود در جهان منجر به آغاز جنگی نابرابر برای از بین رفتن این اصول شد اما جوانان برای دفاع از نظام قرآن تا شهادت ایستادگی کردند.

وی بیان کرد: خون‌هایی که در طول هشت سال دفاع مقدس در سایه سار را ایجاد کرده تا ما بتوانیم آیات قرآن را تلاوت کنیم و شاهد رقابت های قرآنی باشیم، اما فعالیت در حوزه قرآن با برگزاری مسابقات به پایان نمی‌رسد و ایستادگی در برابر مستکبران از درس‌های قرآن است.

بلک تصریح کرد: ۶ مهرماه افتتاحیه این مسابقات با حضور خواهران و برادران در سالن ابن سینا دانشگاه علوم پزشکی اصفهان برگزار و ۲۱۶ نفر از خانم‌ها و ۱۳۸ نفر از آقایان در رشته‌های قرائت، ترتیل و حفظ ۱۰، ۲۰ و ۳۰ جزء، اذان، دعا و هم‌خوانی به رقابت خواهند پرداخت.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با اشاره به این‌که اصفهان مهد هنر است، بیان کرد: برای اولین بار در کشور مسابقات کتابت قرآن در کنار رقابت‌های اصلی با حضور ۲۰ شرکت‌کننده در مسجد جامع اصفهان برگزار خواهد شد.

وی یادآور شد: ۵۷ داور در بخش برادران و ۲۵ داور در بخش خواهران به بررسی کیفی و اعلام نتایج مسابقات خواهند پرداخت و علاوه بر آن ناظرانی نیز در نظر گرفته‌ایم که سلامت روند برگزاری رقابت‌ها را زیر نظر دارند.

بلک اظهار کرد: اختتامیه مسابقات ۱۹ مهرماه برگزار خواهد شد، البته در طول مسابقات اختتامیه‌های فرعی هر رشته و اختتامیه رقابت‌های خواهران و برادران به صورت جداگانه برگزار می‌شوند که تفاوت از اختتامیه اصلی است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان در تشریح دلایل انتخاب دانشگاه به عنوان محل برگزاری رقابت‌ها عنوان کرد: برگزاری رقابت قرآنی در محیط دانشگاهی فضای برنامه آموزشی دانشگاه را مصفا خواهد کرد و از سوی دیگر پشتیبانی تدارکاتی در محیط دانشگاه برای برگزارکنندگان آسان‌تر است.

وی عنوان کرد: رقابت‌های برادران در ۸ رشته و رقابت‌های خواهران در ۵ رشته برگزار خواهد شد که در رشته‌های حفظ و قرائت تا این لحظه بیشترین شرکت‌کنندگان از استان اصفهان هستند.

بلک تصریح کرد: برگزیدگان رشته‌های حفظ قرآن و حفظ کل در بخش برادران و برگزیدگان رقابت‌های حفظ کل در بخش خواهران به مسابقات بین‌المللی قرآن اعزام خواهند شد.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان تأکید کرد: منتظر همکاری سایر ارگان‌ها نماندیم و به جای پوشاندن سطح شهر با بنر به دنبال آن رفتیم تا فعالیت‌های قرآنی را در سطح استان گسترش دهیم، به همین منظور همزمان با مسابقات فعالیت‌های قرآنی در تمامی شهرستان‌های استان برگزار می‌شود و در مرکز استان نیز ۲۰ برنامه قرآنی در امامزادگان اصفهان برگزار خواهد شد.

وی عنوان کرد: به شهرداری پیشنهاد داده‌ایم تا در کنار پارک‌های سطح شهر در طول مسابقات غرقه‌های قرآنی برپا کنیم تا از ظرفیت حافظان و قاریان در فعالیت‌های جنبی استفاده شود.

بلک با اشاره به هزینه‌های برگزاری مسابقات تأکید کرد: صرفاً هزینه اسکان، تغذیه و تردد داخل شهر شرکت‌کنندگان با استان اصفهان است و سایر هزینه‌ها از محل بودجه کشوری سازمان اوقاف و امور خیریه هزینه خواهد شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان در حاشیه نشیت در پاسخ به سؤال خبرنگاری پیرامون هزینه‌های این اداره کل در مراسم پیاده‌روی اربعین خاطرنشان کرد: هزینه‌های اربعین از محل موقوفات و نه بودجه دولتی است و در سال گذشته ۳۰ چشمه سرویس بهداشتی در مرز چزابه نصب و ارزاق خشک در مرز سیستان و بلوچستان برای زائران خارجی توزیع شده است.

انتهای پیام/۶۳۱۱۳/م۳۰/


منبع: فارس

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا