ایران و جهان

بررسی رانتی طرح «امیدی‌ها» برای شفافیت/ پزشکیان تریبون‌ها را بست


به گزارش خبرنگار مهر، در جریان بررسی یک فوریت طرح شفافیت آراء نظام تقنینی که از سوی محمدعلی وکیلی عضو فراکسیون امید مطرح شد، دقایقی نظم مجلس بر هم خورد.

ماجرا از این قرار بود که احد آزادیخواه عضو فراکسیون ولایی مجلس به عنوان موافق این طرح، صحبت‌های خود را مطرح کرد و در ابتدای مطالب خود، از حجت‌الاسلام پناهیان جهت انتقاداتی که از عدم شفافیت آراء نمایندگان کرده بود، تشکر کرد.

در این میان مسعود پزشکیان که ریاست جلسه را بر عهده داشت و این سخنان به مذاقش خوش نیامد، از آزادیخواه درخواست کرد که صرفاً موافقت خود را درباره فوریت این طرح مطرح کند اما آزادیخواه باز هم سخنی درباره فوریت طرح مذکور مطرح نکرد و از نمایندگانی که وکیل‌الدوله هستند، انتقاد کرد.

پزشکیان خطاب به وی گفت: «وقت شما به پایان رسیده است»؛ علی‌رغم آنکه آزادیخواه گفت «هنوز هم وقت دارم»، رئیس جلسه تریبون وی را بست.

این پایان کار نبود و آزادیخواه به سمت جایگاه هیئت رئیسه رفت و از پزشکیان برای خاموش کردن تریبونش انتقاد کرد و فریاد زد که «شما تخلف کرده‌اید»؛ پزشکیان گفت: «شما تخلف می‌کنید که اضافه حرف می‌زنید. بنشینید سر جایتان».

همچنین حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنور عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس که پیش از این طرح شفافیت آراء نمایندگان را کلید زده بود، خواستار ارائه اصل ۷۵ قانون اساسی شد که پزشکیان به این نماینده هم اجازه نداد اخطار خود را مطرح کند و خطاب به وی گفت: «یک فوریت طرح، چه تذکری دارد؟ خب تو رأی نده».

به این ترتیب یک فوریت طرح شفافیت آراء نظام تقنینی که از سوی یکی از اعضای فراکسیون امید مطرح شده بود، با موافقت اکثریت نمایندگان به تصویب رسید و به زودی در دستور کار صحن علنی مجلس قرار می‌گیرد.


منبع: مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا