ایران و جهان

باید در حوزه کشاورزی به سمت کشت گلخانه‌ای برویم/ لزوم تقویت بازارچه‌های مرزی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، اسحاق جهانگیری ظهر امروز در دیدار با مردم بخش درح شهرستان سربیشه، اظهار داشت: امنیت مرزها خط قرمز ما است و واکنش ما به ورود پهپاد آمریکایی به مرز نشان‌دهنده این موضوع است.

وی بیان داشت: مرز جمهوری اسلامی مرز غیرت و عزت است و مسؤولین باید با تمام وجود قدر مردم را دانسته و در راستای رفع مشکلات آنان گام برداریم.

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه مردم درح مرزداران غیور ایران اسلامی در تاریخ بوده‌اند، بیان داشت: افتخار داریم که مرزداران ما مردمی صبور بوده و هستند و با همکاری نیروهای مسلح امنیت را به مرز هدیه می‌دهند.

جهانگیری با تأکید بر اینکه مرز ایران مرز عزت است و ما به شما مرزنشینان در شرق، غرب، شمال و جنوب می‌بالیم، مطرح کرد: به دلیل رشادت، صلابت شما و اقتدار نیروهای مسلح ایران در یک منطقه ناامن دارای بالاترین امنیت است که امنیت آن چشم حسودان را کور کرده است.

وی با اشاره به جمعیت روستایی استان خراسان‌جنوبی، تبیین کرد: ۴۰ درصد جمعیت خراسان‌جنوبی روستایی است و هنر مسؤولان این است که گرد و غبار محرومیت را از چهره شهرها و روستاها بزدایند.

معاون اول رئیس جمهور هدف از حضور خود در منطقه مرزی درح را احیای سخن رهبر انقلاب اسلامی در زمینه توجه به نهبندان و سربیشه عنوان کرد و افزود: تاریخ ایران تنها در شهرهای بزرگی چون اصفهان خلاصه نمی‌شود و مناطقی مانند درح و ماخونیک نیز از جلوه‌های تاریخ ایران هستند.

جهانگیری با اشاره به محرومیت‌های موجود در برخی شهرهای استان از جمله شهر درح، مطرح کرد: زمانی که منطقه‌ای به‌عنوان شهر اعلام می‌شود باید به‌صورت طبیعی امکاناتی برای آن منطقه آورده شود که متأسفانه در شهر درح حتی خیابان‌های شهر آسفالته نیست.

وی عنوان کرد: در حال حاضر ۸۳ درصد جمعیت کشور از راه آسفالته برخوردار است، لذا با این وجود پذیرفته نیست که هنوز منطقه‌ای مشکل راه آسفالته داشته باشد.

معاون اول رئیس جمهور بیان داشت: ایران در تفاهم‌های بین‌المللی هیچگاه خلف وعده نکرده ولی آمریکایی‌ها از این تعهد خارج شده و بیان کردند می‌خواهند در جنگ اقتصادی ایران را دچار آشفتگی کنند.

جهانگیری آغاز ساخت ۱۰ هزار واحد مسکونی برای مردم محروم خراسان‌جنوبی را یک اقدام مهم در راستای رفع محرومیت اعلام کرد و گفت: خراسان‌جنوبی با کمبود منابع آب روبه‌رو است و باید در حوزه کشاورزی به سمت کشت گلخانه‌ای و آبیاری نوین برویم.

وی تقویت بازارچه‌های مرزی را از اولویت‌های مهم دانست و با تأکید بر فعال‌سازی بازارچه‌های مرزی راکد استان، بیان داشت: باید کار با افغانستان را جدی گرفته و بازارچه‌های مرزی را جدی بگیریم.

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به مطلوب نبودن وضعیت جاده ترانزیتی مرز ماهیرود تا فراه افغانستان، متذکر شد: با افغانستان رابطه خوبی داریم و از این جهت بازار افغانستان برای ما بسیار مهم است لذا این جاده باید به‌سرعت درست شود.

جهانگیری با تأکید بر اینکه نباید بگذارید صادرات و بازار افغانستان از دستمان برود و به دست جماعت دیگری بیفتد، تبیین کرد: باید مرز ماهیرود و شرایط را به‌گونه‌ای ایجاد کنیم که به‌راحتی صادرات و واردات انجام شود.

وی بیان داشت: باید بازارچه مرزی ماهیرود توسعه یابد چراکه موجب عمران و آبادی منطقه می‌شود بنابراین باید زیرساخت‌های توسعه تجارت را مهیا کنیم.

معاون اول رئیس جمهور اعلام کرد: به‌عنوان نماینده دولت از تفاهم‌های برخی نهادها با استانداری خراسان‌جنوبی در راستای توسعه برخی مناطق محروم خراسان‌جنوبی استقبال می‌کنم.

جهانگیری در پایان خاطرنشان کرد: مرزداران افرادی سرفراز هستند که طرح‌های آمریکایی‌ها را به شکست کشاندند لذا مسؤولان باید برای رفع مشکلات زیربنایی چاره‌اندیشی کنند زیرا هنر ما مدیران این است که این گرد و غبار محرومیت را برطرف کنیم.

انتهای پیام/۶۹۰۳۹/ج


منبع: فارس

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا