ایران و جهان

از رفتارهای عجیب و غریب ترافیکی تا معابر ناایمن پایتخت


محمد علیخانی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه با هماهنگی احمد مسجدجامعی و اعضای کمیسیون حمل و نقل، یک روز از هفته تهران را به موضوع «تهران و حمل و نقل عمومی» اختصاص دادیم، گفت: در نمایشگاهی نیز با موضوع «حمل و نقل در خیابان ولیعصر» در این روز به بهره‌برداری رسید. همچنین نشستی را با اساتید و متخصصان حوزه حمل و نقل و ترافیک برگزار کردیم که در این جلسه مباحث مختلفی در حوزه حمل و نقل مطرح شد. علاوه بر این، برگزاری هجدهمین کنفرانس بین‌المللی مهندسی ترافیک نیز مورد بررسی قرار گرفت و برای انتخاب شعار این همایش، پیشنهاداتی مطرح که تصمیم‌گیری نهایی موکول به آینده شد. این کنفرانس در ششم و هفتم آذرماه در سالن همایش‌های برج میلاد برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: همه اساتید، دانشجویان و صاحبنظران حوزه حمل و نقل می‌توانند با ارائه مقاله همانند سال‌های گذشته در این همایش حضور داشته باشند. متأسفانه سال گذشته این همایش برگزار نشد اما با پیگیری‌هایی که انجام دادیم، امسال دوباره برگزاری آن از سر گرفته می‌شود.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران با اشاره به اینکه مقالات و مباحثی که در این کنفرانس ارائه می‌شود، مباحثی کاربردی است که می‌تواند در اصلاح مدیریت این حوزه مؤثر باشد، گفت: سال‌های گذشته نیز از مباحث مطرح شده در این کنفرانس استفاده‌های کاربردی شده است.  

علیخانی در پاسخ به این پرسش که مهم‌ترین مشکلات حوزه حمل و نقل از دیدگاه کارشناسان چه بود؟ افزود: بزرگترین مشکل، موانعی است که در حوزه گسترش حمل و نقل عمومی وجود دارد؛ رفتارهای عجیب و غریب ترافیکی، قانون‌گریزی‌ها و … همچنین قوانین زیادی داریم که دولت باید به گسترش حمل و نقل عمومی کمک کند اما متأسفانه اجرایی نشده است. بحث TOD و بهبود ایمنی معابر، از موضوعاتی بود که در این جلسه بررسی شد. 


منبع: مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا