ایران و جهان

۹۰ میلیون سیم‌کارت در کشور فعال است/استفاده از ۲۵۰هزار اپلیکیشن


به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رگولاتوری، حسین فلاح جوشقانی با اشاره به اینکه هم‌اکنون ۹۰ میلیون سیم‌کارت فعال در کشور وجود دارد که ۷۰ میلیون آن از خدمات نسل سوم و چهارم تلفن همراه بهره‌مند هستند، گفت: از یکسال پیش خدمات شرکت اپل برای کاربران ایرانی قطع شد و از ۲ ماه پیش نیز شرکت گوگل، ارائه خدمات روی گوشی‌های اندرویدی را با مشکل مواجه کرد. این مسئله زنگ خطری بود برای ما، تا بتوانیم با بومی‌سازی، سیستم عامل ملی را ایجاد کنیم تا در حوزه ارتباطات مورد تعرض قرار نگیریم.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در تشریح وضعیت شاخص‌های ارتباطی کشور اظهار داشت: امروز تمامی شهرها، ۳۰ هزار روستا و ۳۰ هزار کیلومتر از راههای ارتباطی کشور از پوشش نسل سوم و چهارم تلفن همراه بهره‌ می برند.

فلاح جوشقانی با بیان اینکه ارائه خدمات زیرساختی در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات محرک توسعه بوده و اشتغال و کارآفرینی قابل توجهی را در کشور فراهم آورده است، سیاست اصلی وزارت ارتباطات را ایجاد زیرساخت‌های ارتباطی و فناوری اطلاعات در کشور و توسعه آنها دانست و گفت: رشد شاخص‌های حوزه تلفن همراه کشور از مصادیق توسعه به شمار می‌رود.

وی ضریب نفوذ تلفن همراه در کشور را ۱۲۰ درصد اعلام کرد و گفت: در حال حاضر ۲۵۰ هزار برنامه کاربردی (اپلیکیشن ) فعال در کشور وجود دارد که آمار خیره‌کننده‌ای است و اهمیت این حوزه را نشان می‌دهد که با ایجاد بسترهای ارائه خدمات و اشتغال‌زایی، کشور را در مسیر توسعه قرار داده است.

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اجرای طرح رجیستری را در راستای دولت الکترونیک عنوان کرد و گفت: این طرح در جهت شفاف‌سازی و زیربنای کار سالم در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات پیگیری می‌شود؛ این طرح با مشارکت و همراهی گمرک، وزارت صمت و اپراتورهای تلفن همراه دنبال می‌شود تا ضمن اطلاع از فرآیند کالاهای وارداتی، از قاچاق تلفن همراه نیز جلوگیری شود.

معاون وزیر ارتباطات تاکید کرد: در چارچوب طرح رجیستری تلفن همراه با همکاری و اتصال دستگاهها و نهادهای مسئول در حوزه گوشی‌های موبایل، بدون مداخله فیزیکی و قضایی از سرویس‌دهی به گوشی‌های قاچاق جلوگیری می‌شود.

وی اظهار داشت: از پایان اردیبهشت‌ ماه امسال برای رفع مشکلات واردات گوشی با اتصال سامانه مسافربری به سامانه گذرنامه، مسافرانی که به طور قانونی وارد کشور می‌شوند می‌توانند یک دستگاه گوشی تلفن همراه وارد کرده و آن را در سامانه مسافری ثبت کنند.


منبع: مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا