ایران و جهان

پیروزی ایران برابر سریلانکا در گام اول/ چشم انتظار تماشاگران

به گزارش خبرنگار مهر،  بیستمین دوره مسابقات والیبال مردان قهرمانی آسیا روزهای ۲۲ تا ۳۰ شهریور با حضور ۱۶ تیم در چهار گروه به میزبانی تهران برگزار خواهد شد و در پایان هشت تیم برتر جواز حضور در مرحله دوم انتخابی المپیک ۲۰۲۰ توکیو که دیماه سالجاری در چین برگزار می شود، را کسب خواهند کرد. تیم ملی والیبال ایران امروز در نخستین بازی مقابل تیم سریلانکا قرار گرفت.

ایگور کولاکوویچ در این بازی ابتدا امیر حسین اسفندیار، فرهاد قائمی، محمد موسوی، محمدرضا موذن، پوریا یلی، جواد کریمی و علی شفیعی به زمین فرستاد.

ست نخست؛ ۲۵ بر ۱۵ به سود ایران
تیم ملی ایران که با ترکیب تیم جوان بازی را آغاز کرد ابتدا با دو اختلاف امتیاز پیش بود. ملی پوشان که کار سختی نداشتند نخستین تایم استراحت فنی را با نتیجه ۸ بر ۵ پیروز پشت سر گذاشتند. در ادامه اختلاف امتیاز حفظ شد و شاگردان ایگور موفق شدند ۱۴ بر ۱۱ همچنان تیم برتر زمین باشند تا سرمربی سریلانکا تقاضای تایم استراحت دهد. وقفه ایجاد شده در روند بازی تاثیری داشت و غلامی با آبشاری زیبا امتیاز ۱۵ را برای ایران به دست آورد. پوریا یلی نیز امتیاز ۱۶ را کسب کرد تا دومین تایم استراحت فنی نیز با نتیجه ۱۶ بر ۱۲ به سود ایران همراه شود. در نهایت این ست با برتری ۲۵ بر ۱۵ به سود ایران خاتمه یافت.

ست دوم؛ ۲۵ بر ۱۷ به سود ایران
در این ست دو تیم با امتیاز برابر بازی را آغاز کردند تا اینکه امیرحسین اسفندیار با دو کسب دو امتیاز متوالی ایران را با نتیجه ۴ بر ۲ پیش انداخت. نخسیتن تایم استراحت فنی با نتیجه ۸ بر ۶ به سود ایران همراه شد. سریلانکا در این ست بازی برابری با ایران داشت اما شاگردان ایگور بار دیگر موفق شدند با ایجاد اختلاف ۴ امتیازی با نتیجه ۱۸ بر ۱۴ از حریف پیش بیافتند در نهایت این ست نیز با نتیجه ۲۵ بر ۱۷ به سود ملی پوشان کشورمان تمام شد.

ست سوم؛ ۲۵ بر ۲۳ به سود ایران
در این ست سریلانکا امیتاز نخست را کسب کرد و بازی تا امتیاز ۳ برابر پیش رفت. اما بار دیگر ملی پوشان ایران موفق به ایجاد اختلاف ۴ امتیازی شدند تا نخستین تایم استراحت فنی با نتیجه ۸ بر ۴ به سود ایران همراه شود. دومین تایم استراحت فنی نیز با برتری ۱۶ بر ۱۲ شاگردان کولاکوویچ همراه بود.

در حالی که ملی پوشان ایران ۴ امتیاز از حریف پیش بودند سریلانکا اختلاف امتیاز را به عدد یک کاهش داد تا ایگور کولاکوویچ تقاضای تایم استراحت دهد اما تاثیری نداشت و سریلانکایی ها بازی را در امتیاز ۱۷ برابر کردند و با کسب امتیاز دیگر از ایران پیش افتادند. مسعود غلامی با زدن آبشار بازی را برابر کرد و فرهاد قائمی ایران را با نتیجه ۱۹ بر ۱۸ پیش انداخت.  

حریف نه چندان مطرح در امتیازات پایانی ست سوم مقاومت خوبی از خود نشان داد و حتی ۲۲ بر ۲۰ هم از شاگردان کولاکوویچ پیش افتاد اما ملی پوشان کشورمان دو امتیاز را جبران کردند و در امتیاز ۲۴ از حریف پیش افتادند و در نهایت این ست را ۲۵ بر ۲۳ به سود خود خاتمه دادند تا ۳ بر صفر برنده شوند.

تیم ملی فردا از ساعت ۱۸:۳۰ در دومین بازی مقابل قطر قرار خواهد گرفت.


منبع: مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا