ایران و جهان

پاسخ به تجاوزات اخیر صهیونیست ها مرحله جدید تحرکات مقاومت است


به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خانه ملت، هیأتی از اساتید دانشگاه های لبنان با امیرعبداللهیان دستیار ویژه رئیس و مدیرکل امور بین الملل مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت و گو کرد.

امیرعبداللهیان در ابتدای این دیدار پاسخ مقاومت به تجاوزات اخیر رژیم صهیونیستی را مرحله جدید تحرکات مقاومت در حفظ امنیت لبنان و منطقه خواند و در قبال تجاوزات رژیم صهیونیستی گفت: نگاه جمهوری اسلامی ایران به لبنان نگاهی همه جانبه است.

وی ضمن تاکید بر نقش و جایگاه لبنان در تحولات منطقه افزود: بی تردید تقویت ثبات و امنیت در لبنان کمک به امنیت در تحولات منطقه ای و جهانی خواهد بود و جمهوری اسلامی ایران با قدرت از ثبات و امنیت لبنان و منطقه حمایت خواهد کرد.

امیرعبداللهیان اشاره داشت: محور مقاومت سهم شایانی در کمک به امنیت منطقه ای جهانی در مبارزه موثر با تروریسم و صهیونیسم داشته است و همواره سدی بازدارنده در مقابل تجاوزات رژیم اشغالگر قدس بوده است.

امیرعبداللهیان در ادامه این دیدار به تشریح تحولات منطقه پرداخت و تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران از تقویت روند ثبات و آرامش در منطقه قویاً حمایت می کند.

وی به مواضع کشورهایی همچون آمریکا و عربستان در منطقه و تحولات پیش رو در لبنان اشاره و ابراز داشت: رفتار غیر سازنده آمریکا و عربستان با توجه به تحولات منطقه و به ویژه تحولات در کشورهای عربی همچون یمن و سوریه غیر سازنده بوده است.

امیرعبداللهیان تغییر سیاست عربستان نسبت به کشورهای عربی را خواستار شد و ابراز داشت: ریاض باید خود را از طرح های رژیم صهیونیستی در تهاجم به کشورهای عربی دور سازد و به عنوان یک کشور مهم در منطقه رویکرد سازنده ای در قبال کشورهای عربی و اسلامی اتخاذ کند.

وی همچنین متذکر شد: تهران به حمایت های خود در مسیر پیشرفت لبنان و رفتار آحاد مردم در تعامل با همه گروه های سیاسی، دینی و ملی در این کشور و در همکاری کامل با دولت این کشور ادامه خواهد داد.

در این دیدار اساتید دانشگاهی لبنان نیز ضمن قدردانی از حمایت دولت و ملت ایران از مردم لبنان در شرایط مختلف تصریح نمودند: پیروزی های مکرر محور مقاومت در سوریه و لبنان مرهون حمایت های جمهوری اسلامی ایران است.

آنان به اهمیت همکاری ها در توسعه و گسترش مناسبات دو کشور تاکید داشته و پشتیبانی همه جانبه جمهوری اسلامی ایران از دولت و ملت لبنان در عرصه جهانی را حائز اهمیت دانستند و افزودند: ضمن ابلاغ سلام گرم به مقام معظم رهبری و قدردانی از حمایت های مؤثر ایشان در کمک به لبنان و امنیت و پیشرفت منطقه، انتظار داریم با توجه به دستاوردهای شگفت آور علمی در ایران همکاری های علمی، فناوری ایران را بیش از پیش در لبنان شاهد باشیم.


منبع: مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا