ایران و جهان

نماینده عراقی: بغداد مانند حزب الله لبنان، پاسخ صهیونیست‌ها را بدهد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، واکنش مسئولان و نمایندگان عراقی به تجاوزات هوایی اخیر رژیم صهیونیستی به نیروهای سازمان «الحشد الشعبی» (بسیج مردمی) همچنان ادامه دارد.

«حسن سالم» نماینده فراکسیون «صادقون» در پارلمان عراق از عملیات «قهرمانانه فرزندان مقاومت اسلامی شریف حزب الله لبنان علیه رژیم صهیونیستی» تمجید کرد.

سالم با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که برخی حکام عرب، مزدور رژیم صهیونیستی هستند و به ابزاری برای سرکوب ملتهای اسلامی بدل شده‌اند.

خبرگزاری «العهد» به نقل از این نماینده عراقی گزارش داد که «حسن نصر الله سید مجهاد مقاومت، وعده داد و در پاسخ دادن به جنایات رژیم صهیونیستی، [به این وعده] عمل کرد».

وی بر این باور است که نصرالله به این رژیم درس ساده‌ای داد و هنوز زمان درس سخت فرا نرسیده است؛ زیرا «این کاری است که آزدگان و وطن‌پرستان انجام می‌دهند».

سالم تصریح کرد که «حاکمان خیانتکار باید از حسن نصرالله درس بیاموزند تا کرامت خود را حفظ کنند؛ [کرامتی] که چرک مزدوری و خواری، آن را به خاک مالیده است».

این عضو فراکسیون سائرون در پایان از دولت عراق خواست که مانند حزب الله، پاسخ رژیم صهیونیستی را بدهد.

در واکنش به این حملات، رسانه‌ها پنجشنبه (روز گذشته) به نقل از «ابو مهدی المهندس» نائب رئیس الحشد اعلام کردند که دستور تشکیل پدافند هوایی برای این سازمان صادر شده است.  یک منبع وابسته به الحشد الشعبی اما امروز جمعه گفت که این خبر صحت ندارد و صدور چنین دستوری را تکذیب کرد.

«کاظم الحاج» کارشناس مسائل امنیتی عراق در واکنش به این مسائل، تأکید کرد که «حرکت به سوی ایجاد پدافند هوایی برای الحشد الشعبی، یک مسئله مهم است و عراق بدان نیاز دارد».

الحاج هشدار داد که آمریکا به دولت عراق اعمال فشار می‌کند تا طرح الحشد الشعبی را برای تشکیل پدافند هوایی، ناکام بگذارد(+)؛ اقدامی که مشابه آن، مسبوق به سابقه است. چرا که آمریکا و رژیم صهیونیستی از رهگذر این اقدامات در پی انحلال الحشد الشعبی هستند (+)؛ زیرا این سازمان، مانعی برای اجرای نقشه‌های صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها در منطقه و عراق به شمار می‌رود.

انتهای پیام/م

 


منبع: فارس

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا