اخبار خوزستاناقتصادیتیتر دوستون وسط

معاون عمرانی منطقه آزاد اروند: شلمچه بزرگترین بارانداز صادراتی ایران را دارد

 

به گزارش پایگاه خبری خوز ۲۴ ، موعود شمخانی شامگاه جمعه ۸ شهریورماه در نشست خبری با اصحاب رسانه در نمایشگاه هفته دولت اظهار کرد: منطقه آزاد اروند از نظر اصل تعریف با مابقی مناطق آزاد کشور تفاوت دارد.
وی افزود: دو شهری که مشکل زیرساختی دارند با تمام مشکلاتشان و نیازهایشان با نیم میلیون نفر جمعیت برعهده مدیریت سازمان منطقه آزاد اروند هستند.
معاون عمرانی منطقه آزاد اروند تصریح کرد: مهمترین نیاز هر سازمانی برای فعالیت وجود زیرساخت های لازم است ولی منطقه آزاد با وجود نبود زیرساخت های لازم زیربار هزینه کرد تمام زیرساخت های شهری، اساسی و اقتصادی رفته است.
شمخانی یادآور شد: ۶ سالی است که مدیریت دولت تدبیر و امید در منطقه آزاد اروند در حال فعالیت است و در این مدت در حوزه توسعه زیرساخت های حمل و نقل یک سری فعالیت های خوب داشتیم که از آن جمله می توان به احداث ترمینال جدید برای فرودگاه اشاره کرد.
وی با اشاره به برنامه ریزی برای راه آهن شلمچه به بندرامام بیان کرد: شهرک صنعتی آبادان نیز با راه اندازی خط ریلی شلمچه به بصره دارای ایستگاه راه آهن می شود.
معاون عمرانی منطقه آزاد اروند افزود: آزادراهی برای اتصال شرق به غرب منطقه آزاد و اتصال شلمچه به بندرامام نیز داریم؛ همچنین در شلمچه بزرگترین بارانداز صادراتی کشور را احداث کردیم که می تواند جوابگوی دو هزار کامیون در روز برای صادرات به عراق باشد.
شمخانی عنوان کرد: بعد از اینکه به این نتیجه رسیدیم که اساس کار ما در توسعه زیرساخت ها است به صورت برنامه محور وارد شهر شدیم.
وی افزود: بر همین اساس موافقتنامه ۵۰۰ میلیارد تومانی با آبفا استان برای توسعه زیرساخت ها در حوزه آب و فاضلاب منعقد کردیم که ۱۰۰ میلیارد تومان آن را منطقه آزاد و مابقی را آبفا کشور متقبل شده و در هفته دولت سه پروژه بر اساس زمانبندی به افتتاح رسید.
معاون عمرانی منطقه آزاد اروند بیان کرد: ۳۰۰ میلیارد تومان تفاهمنامه بهبود معابر با شهرداری ها منعقد شده که در صورت تأمین اعتبار از سوی طرف توافق شاهد افتتاح این پروژه ها نیز خواهیم بود.
شمخانی با اعلام این خبر که ۶۰ هکتار فضای سبز تعریف شده که ۴۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارند، گفت: با تمام اتفاقات و سختی ها هیچ پروژه راکدی نداریم و شاید با سرعت کم ولی در حال پیشروی هستند.
وی در پایان با اشاره به درآمدهای منطقه آزاد اروند یادآور شد: سال ۹۲ یک سقف درآمدی داشتیم و بر اساس آن حدودا سالی ۲۵ الی ۳۰ میلیارد تومان پروژه تعریف کردیم ولی امسال با گذشت چهار سال به یک هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای تعریف پروژه افزایش یافته است.
معاون عمرانی منطقه آزاد اروند با اشاره به نقش این سازمان در مدیریت حوزه های زیرساختی تصریح کرد: در حوزه زیرساختی هیچ کاری بدون مدیریت و اعتبار منطقه آزاد اروند در آبادان و خرمشهر انجام نمی شود.

شمخانی گفت: هم اکنون یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان پروژه شهری آب و فاضلاب، معابر و فضای سبز در دست اجراست.

وی با اشاره به اجرای طرح های بهداشتی و درمانی در حوزه جغرافیایی منطقه آزاد اروند یادآور شد: پنج بیمارستان را در حوزه جعرافیایی منطقه بازسازی و در حال ساخت مرکز قلب در منطقه آزاد اروند هستیم؛ همچنین چندین مجموعه ورزشی شهری نیز در حال ساخت است.

معاون عمرانی منطقه آزاد اروند بیان کرد: در حوزه فرهنگی اربعین بهترین مرز تردد زائران در ایام اربعین است و در سال اول زائران ۵ ساعت توقف داشتند و امروزه این زمان به دو دقیقه کاهش یافته است.
به گفته شمخانی در اروند کنار و چوئبده هم با وجود خارج بودن ایم مناطق از حوزه جغرافیایی ولی به خاطر مجاورت با منطقه آزاد اروند کارهای بسیاری در حال انجام است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا