اخبار خوزستاناقتصادیتیتر دوستون وسط

معاون سرمایه گذاری و توسعه کسب و کارها خبرداد: سرمایه گذاری ۳۰۰ میلیارد تومانی در منطقه آزاد اروند در چهار ماهه ۹۸


به گزارش پایگاه خبری خوز ۲۴ ، سید علی موسوی شامگاه جمعه ۸ شهریورماه در نشست خبری با اصحاب رسانه در نمایشگاه هفته دولت اظهار کرد: منطقه آزاد اروند با بیش از نیم میلیون نفر جمعیت بزرگترین منطقه ازاد دنیاست.
وی افزود: از لحاظ موقعیت جغرافیایی، اقتصادی و بیولوژیکی نیز بین هفت منطقه بزرگترین است.
معاون سرمایه گذاری و توسعه کسب و کارهای منطقه آزاد اروند یادآور شد: این منطقه تنها منطقه دارای دو اتاق بازرگانی و دو هزار و ۵۰۰ فعال اقتصادی است و بیش از ۲۰ هزار واحد صنفی ودو بندر آبی و یک بندر خشک داریم.
موسوی گفت: سال گذشته بیش از یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری داشتیم که نسبت به سال ۹۶ شاهد رشد ۶۰ درصدی بودیم؛ سال ۹۶ به میزان ۹۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری انجام شد.
وی ادامه داد: سال گذشته در زمینه صادرات بیش از یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون دلار صادرات از بندر آبادان و شلمچه داشتیم که رشد خوبی نسبت به سنوات قبل محقق شد.
معاون سرمایه گذاری و توسعه کسب و کارهای منطقه آزاد اروند با اشاره به آمار صادرات از این منطقه ، گفت: سال ۹۷ از نظر صادرات منطقه آزاد نیز بیش از ۲۰۰ میلیون دلار صادرات داشتیم که نسبت به سال ماقبل بیش از ۳۰ درصد رشد داشته است.
موسوی افزود: طی چهار ماهه امسال بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان میزان سرمایه گذاری بود که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۵۱ درصد رشد داشت؛ همچنین میزان صادرات آبادان، بندر خرمشهر و شلمچه طی این مدت بیش از ۴۵۰ ملیون دلار بوده که در این زمینه نیز نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از ۵۰ درصد رشد داشته است.
وی بیان کرد: تا سال ۱۴۰۰ که پایان سال است قریب به ۳۰ پروژه بزرگ را در منطقه آزاد اروند به بهره برداری می رسانیم که میزان سرمایه گذاری آنها بیش از ۸۱ هزار میلیارد ریال با چهار هزار و ۷۰۰ نفر اشتغالزایی مستقیم و ۱۴ هزار نفر هم اشتغالزایی غیر مستقیم است.
به گفته معاون سرمایه گذاری و توسعه کسب و کارهای منطقه آزاد اروند این سرمایه گذاری ها در بخش های مختلف از جمله صنعتی، تجاری، گردشگری هستند.

موسوی با اشاره به سرنوشت خودروهای دپو شده در گمرک خرمشهر یادآور شد: بر اساس مصوبه دولت ورود خودرو فعلا ممنوع شده ولی برای خودورهای دپو شده در خرمشهر استاندار خوزستان پیگیر است.
وی بیان کرد: در خصوص آثار پروژه های منطقه آزاد باید گفت که در بهمن سال گذشته ۱۶ پروژه را با حضور مشاور رئیس جمهور افتتاح کردیم که بیش از ۵۰۰ خانوار را مشغول به کار کرده و منتفع شدند.

معاون سرمایه گذاری و توسعه کسب و کارهای منطقه آزاد اروند تصریح کرد: قطعا این پروژه ها تحولاتی را در آبادان و خرمشهر ایجاد می کنند ولی واقعیت این است که محرومیت آنقدر زیاد است که شاید کارها هرچقدر هم زیاد باشد نمود آن چنانی نداشته باشد.

وی خبر داد: اطلاعات بالای ۵۰ هزار خودروی اروندی برای دریافت کارت سوخت به شرکت پخش اعلام شده و کارت ها را به تدریج صادر می کنند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا