اجتماعیاخبار خوزستانتیتر دوستون وسطفرهنگی

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری خوزستان: ۳۰ درصد مناصب مدیریتی به بانوان می رسد/ رونمایی سند جامع توسعه زنان در آینده نزدیک

به گزارش پایگاه خبری خوز ۲۴ سیده فرانک موسوی شامگاه جمعه ۸ شهریور ماه در نشست خبری با اصحاب رسانه در نمایشگاه هفته دولت اظهار کرد: استانداری جایگاه حاکمیتی دارد و نقش ما بیشتر نظارتی، هماهنگ کننده و رصدکننده فعالیت ها و مطالبه گری است و به هیچ وجه نقش اجرایی نداریم.
وی با تأکید بر اینکه در حوزه بانوان باید مطالبه گری کنیم، افزود: در اداره کل امور بانوان تمام فعالیت های مربوط به حوزه بانوان را رصد و چالش ها را پیگیری می کنیم، هرچند که مسائل این حوزه پیچیده و گسترده است و اینکه کسی مدعی حل تمام مشکلات باشد، یک ادعای بی اساس است.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری خوزستان با اشاره به اینکه فعالیت های این اداره کل بر اساس اسناد بالادستی رقم می خورد، تصریح کرد: در حوزه های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی باید عدالت جنسیتی با رعایت انصاف برقرار و فرصت های برابر نیز در اختیار بانوان قرار بگیرد.
موسوی با اشاره به اینکه در سال گذشته تلاش بر این بود که به تقویت سرمایه اجتماعی بانوان در موضوعات مختلف بپردازیم، عنوان کرد: سال گذشته نسبت به تشکیل پارلمان زنان اقدام و بعد از تصویب در کارگروه زنان و خانواده آن را با نظارت تمام دستگاه های نظارتی به فرمانداران ابلاغ کردیم.
وی با اشاره به اینکه ۲۵ قشر در این پارلمان نماینده دارند، بیان کرد: این پارلمان با پنج کمیته زیرمجموع در شهرستان های مختلف نماینده دارد که جلسات شهرستان ها تبدیل به ایده و طرح می شود تا در صورت قابلیت اجرایی در سطح شهرستان اجرا و اگر نه هم برای عملیاتی شدن به کارگروه امور زنان و خانواده ارائه می شود.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری خوزستان خبر داد: یکی از موضوعات در دستور کار این اداره کل تدوین سند توسعه زنان استان بود که تدوین آن قریب به یک سال زمان برد؛ در این راستا با صاحبنظران متعددی مشورت و نشست های مکرری نیز برگزار شد.
موسوی با اشاره به اینکه سند توسعه زنان به رشد و توسعه زنان در ابعاد مختلف می پردازد، اضافه کرد: این سند توسط مرکز تحقیقات زنان تدوین شده و از همه ذینفعان کسب نظر شده و به زودی شاهد رونمایی و ابلاغ آن خواهیم بود.
وی با اشاره به لزوم نگرش تخصصی در حوزه بانوان تصریح کرد: نگاه ما به حوزه زنان تخصصی و رویکردها نیز علمی است؛ همچنین به صورت مستقیم به توانمندسازی زنان بدسرپرست، بی سرپرست و دختران بالای ۴۰ سال می پردازیم.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری خوزستان ادامه داد: طرحی ویژه حاشیه شهر اهواز داشتیم که براساس آن ۵۰۰ زن سرپرست خانوار تحت آموزش مهارت های فنی و حرفه ای قرار گرفتند و به زودی تسهیلات بانکی به آنها پرداخت می شود تا آموخته های خود را تبدیل به فن یا حرفه کنند.
موسوی با بیان اینکه آموزش ۴۲۰ زن دیگر نیز با همکاری جهاد دانشگاهی در مناطق سیلابی اجرا می شود، گفت: طرح بازتوانی اجتماعی را ویژه مناطق سیلابی با تحت پوشش قرار دادن ۸۴ روستا داریم و افرادی تحصیل کرده در رشته های روانشناسی، جامعه شناسی و روانشناسی بالینی به جامعه هدف خدمات رسانی می کنند.
وی بیان کرد: به بازتوانی افراد و خانواده ها نیز کمک می کنیم تا بتوانند پس از بحران سیل به حل مشکلات خود بپردازند چون دولت با تمام ظرفیت و توانی که دارد کنار آنها خواهد بود.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری خوزستان با بیان اینکه آنچه که در اداره کل بانوان رصد می کنیم مطالبه گری سهم و حقوق بانون در حوزه های مختلف است، گفت: در هیئت های ورزشی بانوان مشکلاتی وجود داشت که تمام تلاش خود را انجام دادیم تا از طریق رایزنی با شرکت های مختلف بخشی از مشکلات آنها را حل کنیم.
وی اضافه کرد: زنانی که گرفتار آسیب، خشونت های خانگی و اعتیاد شدند نیز باید تحت پوشش قرار دهیم.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری خوزستان گفت: سال گذشته یک خانه امن به عنوان اولین خانه امن در استان خوزستان افتتاح کردیم و زنانی که شرایط عادی زندگی ندارند در این خانه ساکن می شوند و حتی ایجاد اشتغال برای آنها خواهیم داشت.
موسوی ادامه داد: سعی می کنیم که چالش های حوزه زنان را متناسب با شرایط گروهی و محلی هر شهرستان به طرح و برنامه تبدیل کنیم و در ۶ ماه آینده نیز با اجرایی شدن سند توسعه به حل بخشی از مشکلات می پردازیم.
وی خبر داد: تا پایان برنامه ششم توسعه ۳۰ درصد از مناصب مدیریتی بدون شک باید در اختیار بانوان قرار بگیرد؛ در نشست ۸۱ مدیر زن در رده های میانی مدیریتی با استاندار خوزستان مطالبه این جمع نیز تحقق همان ۳۰ درصد مناصب مدیریتی برای بانوان بود.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری خوزستان با اشاره به اهداف تشکیل پارلمان زنان در استان یادآور شد: یکی از اهداف تشکیل این پارلمان شناسایی زنان توانمند است و امروز اگر مدیری مدعی شود که زن توانمند نداریم ادعای غلطی است و این مطالبه اداره کل امور بانوان به عنوان متولی حوزه زنان است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا