اخبار خوزستاناقتصادیایران و جهانتیتر دوستون وسط

مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی: بارگیری قطارهای حمل کالاهای اساسی در بنادر سرعت می‌گیرد

به گزارش پایگاه خبری خوز ۲۴ سعید رسولی یکشنبه در حاشیه نشست بررسی وضعیت بارگیری کالاهای اساسی بندر امام خمینی(ره) که در ساختمان سی تی سی ایستگاه راه آهن اهواز برگزار شد به خبرنگاران گفت: در کمتر از یک ماه گذشته نشستی برای بهبود شرایط حمل بار توسط شبکه ریلی کشور و با حضور معاونان سازمان بنادر و دریانوردی کشور در بندر امام تشکیل شد و امروز برای هماهنگی های بیشتر در خصوص تصمیم‌گیریهای  صورت گرفته در آن جلسه به استان خوزستان سفر کرده‌ایم.

وی ادامه داد: گزارشهای بسیار خوبی از اقدامات صورت گرفته در این خصوص ارائه شده است که از جمله آن افزایش ۱۱ درصدی میزان حمل بار کالاهای اساسی نسبت به مدت مشابه سال گذشته ارائه شد.

به گفته رسولی در صورتی که مشکل سیلاب خوزستان رخ نمی داد و مسیر ریلی جنوب به مدت یکماه بسته نمی شد افزایش بارگیری بیشتری به ثبت می رسید.

مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی در خصوص مدت زمان تخلیه کشتی ها و میزان ماندگاری واگن ها در بندر امام، اظهارداشت: سرعت بارگیری قطارهای باری در این بندر به ۴۸ درصد رشد رسیده است که رضایت بخش است.

رسولی تصریح کرد: در این سفر از اداره کل بنادر و دریانوردی استان و ناظر گمرکات خوزستان خواسته شد با سرعت بخشیدن به تخلیه بار از کشتی ها، بارگیری کالاهای اساسی در بندر امام خمینی (ره) به ۱۰۰ واگن در روز برسد.

این مقام مسئول در راه آهن جمهوری اسلامی تاکید کرد: همه تلاش ها در این راستاست که میزان واگن های بارگیری شده به بیش از این اندازه برسد.

وی در بخش دیگری از این گفت و گو به قطارهای مسافربری محور جنوب اشاره کرد و گفت: با تمهیداتی که اندیشیده شد امروز شاهد فعالیت یک رام قطار پنج ستاره دیگر از مبدا خرمشهر به مقصد تهران و بالعکس هستیم.

رسولی ادامه داد: علاوه بر این یک رام قطار چهار ستاره جایگزین قطارهایی شده است که طی سالهای گذشته به مردم منطقه خدمت رسانی کرده اند.

بر اساس این گزارش، مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی در اواخر مردادماه امسال با سفر به بندر امام خمینی (ره) به منظور ایجاد انگیزه در بین تجار و فعالان اقتصادی، با پیشنهاد حدف هزینه حق دسترسی به شبکه ریلی برای صاحبان کالا در این بندر موافقت کرد.

راه آهن جنوب دارای سه محور اهواز – اندیمشک (تا ایستگاه هفت تپه)، اهواز – بندر امام خمینی (ره) – ماهشهر و اهواز – خرمشهر – شلمچه است که در مجموع دارای ۱۸ ایستگاه است که طول خطوط اصلی و فرعی به ترتیب ۳۹۳ و ۱۸۰ کیلومتر است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا