ایران و جهان

عربستان: در حمله به آرامکو از تسلیحات ایران استفاده شده است!


به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، ائتلاف نظامی تحت رهبری عربستان که هدایتگر حمله های هوایی و بمباران یمن است، روز دوشنبه بدون ارائه شواهد مستدل و متقن این ادعای بی اساس را مطرح ساخت که «طبق یافته های اولیه (!) در حمله به تأسیسات نفتی عربستان سعودی از تسلیحات ایران استفاده شده و اینکه این حملات از جانب یمن صورت نگرفته است!»

 «ترکی المالکی» سخنگوی ائتلاف نظامی عربستان مدعی شد که در خصوص حمله پهپادی روز شنبه- که نیروهای حوثی یمن مسئولیت آن را برعهده گرفتند- تحقیقات برای تعیین مبدأ این حملات همچنان ادامه دارد.

المالکی در یک کنفرانس مطبوعاتی در ریاض مدعی شد: «نتایج اولیه نشان می دهد که تسلیحات مورد استفاده متعلق به ایران بود و ما در حال حاضر بر روی تعیین نقطه آغازین این حملات فعالیت می کنیم. این حمله تروریستی آنطور که شبه نظامیان حوثی مدعی شدند، از جانب یمن صورت نگرفته است».

وی در ادامه گفت که مقامات سعودی در یک نشست خبری دیگر مبدأ اصلی پهپادها را افشا خواهند کرد.

مالکی با ادعای اینکه عربستان قادر به حراست از پایگاههای مهم انرژی و اقتصادی جهان است، گفت:«این اقدام بزدلانه به طور وسیعی اقتصاد جهان و نه صرفاً اقتصاد عربستان سعودی را هدف قرار داد».

گفتنی است که ایران  اتهامات واهی آمریکا مبنی بر دست داشتن تهران در حمله به تأسیسات نفتی سعودی را «غیرقابل قبول» خوانده و آن را رد کرده است.


منبع: مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا