ایران و جهان

صدور ۴۵ مجوز برای فعالیت موکب های استان مرکزی در اربعین حسینی

خلیل نجفی نظام‌آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک، با اشاره به روند صدور مجوز موکب‌های اربعین در استان مرکزی اظهار داشت: تاکنون ۵۲ موکب برای دریافت مجور ثبت نام کرده‌اند که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۱۵ درصد رشد داشته است.
وی افزود: از مجموع موکب‌های ثبت نام کننده ۱۵ موکب در داخل ایران و ۳۷ موکب در کشور عراق فعالیت خواهند کرد که ۱۲ مورد از آنها در مسیر نجف تا کربلا، ۱۲ مورد در داخل نجف، یک موکب در داخل سامرا، یک موکب در داخل کاظمین و مابقی در کربلا حضور خواهند داشت.
رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان مرکزی تصریح کرد: تعهد موکب‌ها برای ارائه خدمات در مقایسه با سال گذشته ۳۰ درصد رشد داشته و در زمینه امانت‌داری، تعمیر گوشی موبایل و راه‌اندازی خطوط عراقی برای زائران و غیره فعالیت می‌کنند.
وی خاطرنشان کرد: از مجموع موکب‌های ثبت نام شده تاکنون مجوز ۴۵ موکب صادر و مابقی در دست اقدام و بررسی است.
 رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان مرکزی ادامه داد: بیش از ۲ هزار نفر در موکب‌های استان به زائران خدمات ارائه می‌دهند، موکب‌ها پس از دریافت مجور می‌توانند نسبت به جمع‌آوری کمک اقدام کنند.
نجفی نظام‌آبادی افزود: ستاد برای کمک به موکب‌های استان زیرساخت‌های موردنیاز آنها در عراق، فضا و امکانات مورد نیاز در زمینه آب، فاضلاب، زمین و غیره را تهیه و برای انتقال ماشین‌آلات و وسایل همکاری می‌کند.

انتهای پیام/


منبع: فارس

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا