ایران و جهان

شرایط مهیا باشد «ظریف» به نیویورک می‌رود


به گزارش خبرنگار مهر، سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه در نشست خبری هفتگی خود که امروز (دوشنبه) برگزار شد، پیرامون تحرکات دیپلماتیک اخیر، گفت: در روزهای اخیر در سطح وزاری خارجه و روسای قوا تحرکات دیپلماتیک خوبی را داشتیم و امروز هم شاهد حضور رئیس جمهور در ترکیه جهت حضور در نشست سران سه کشور ضامن روند آستانه هستیم. امیدواریم تا ثبات و امنیت کامل سوریه این نشست ها ادامه پیدا کند.

وی گفت: همچنین سفرهای اخیر آقای ظریف به بنگلادش، چین، ژاپن، اندونزی و برخی کشورهای دیگر را داشتیم و اگر شرایط مهیا باشد وزیر امور خارجه در روزهای آینده به همراه رئیس جمهور عازم نیویورک جهت حضور در نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد میشود.

واکنش به اتهام زنی‌های آمریکا

سخنگوی وزارت خارجه در خصوص اتهام زنی های آمریکا به ایران در ماجرای حمله پهپادی یمن به تاسیسات نفتی عربستان، افزود: پنج سال است که یمن درگیر جنگی خونین است. ائتلاف متجاوز به پشتوانه غرب و به خصوص آمریکا، این جنایات را علیه مردم یمن انجام داده است. این اتهام زنی ها را ما کاملا رد می‌کنیم.

موسوی تصریح کرد: ایران صراحتا اعلام کرده که از گروه های مقاومت مردمی یمن حمایت می‌کند اما اینکه این قبیل اتهامات به ایران نسبت داده شود در راستای فشار حداکثری آمریکا به ایران است که تا کنون هم نتیجه ای برای آنها نداشته است. بنابراین از اساس این موضوعات را رد میکنیم.

طرح راه اندازی خط اعتباری ۱۵ میلیارد دلاری فرانسه مقدمه‌ای برای اجرای تعهدات اروپا

وی بیان کرد: بخشی از تعهدات اروپا در قالب برجام راه اندازی خطوط ارتباطی برای ایران، تسهیل شرایط مالی و بانکی و دیگر موارد بود که طرح راه اندازی خط اعتباری ۱۵ میلیارد دلاری از سوی فرانسه هم مقدمه ای برای آن است. اما اینکه برخی از کشورها در دنیای امروز برای انجام تعهداتشان مجبورند یا مایلند از کشوری اجازه بگیرند جای تعجب و تاسف دارد.

سخنگوی وزارت امور خارجه با بیان اینکه اروپایی ها برای اجرای تعهدات خود نیاز به اجازه یک کشور دارند، گفت: ما منتظر هستیم طرف های باقیمانده اروپایی در برجام به تعهدات خودشان عمل کنند تا ایران هم به انجام تعهدات کامل خود در برجام بازگردد.

تکمیل می شود…


منبع: مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا