ایران و جهان

رتبه ۲۲ آذربایجان‎شرقی در زمینه رضایتمندی مردم از دستگاه‌ها بسیار تلخ است

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، محمدرضا پورمحمدی عصر امروز در پنجاه و پنجمین جلسه شورای گفت‏‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان اظهار کرد: در زمینه فضای کسب و کار رتبه ۱۷ استان موقعیت مناسبی نیست؛ البته در مقایسه با استان‎های هم تراز و مشابه شاید وضعیت چندان بد نباشد اما ما عنوان شهر اولین‏ها و پیشینه تجاری و اقتصادی منحصربفردی داریم که این موضوع انتظارات را بالا می‎برد.

وی با تاکید بر اینکه فضای کسب و کار را باید اصلاح کنیم، افزود: یکی از هسته‎های مهم سند تدبیر توسعه همین بهبود فضای کسب و کار است که به جد دنبال می‎شود؛ البته اگر سند تدبیر و توسعه ایرادی هم داشته باشد در جلسه شورای برنامه‎ریزی می‎تواند طرح و رفع شود؛ به هر حال هر برنامه‎ای بهتر از بی‎برنامگی است.

استاندار آذربایجان‎شرقی با اشاره به نظام پایش و ارزشیابی سند تدبیر توسعه بر ایجاد نظام دقیق اجرای برنامه‎های این سند تاکید کرد.

وی در بخش دیگری از صحبت‎های خود ابراز داشت: قبل از تشکیل هر جلسه در استان دستور جلسه، هدف و مصوبات جلسه تعیین شود؛ دبیر خانه شورای گفت وگو نیز باید مفاد جلسه را دقیق مشخص کند.

این مسوول متذکر شد: در جلسات بعدی گزارش دهی‎ها کاهش یابد؛ لازم است قبل از جلسه گزارش‎ها توسط اعضا مطالعه شود تا ارائه گزارشات وقت جلسه را نگیرد.

استاندار آذربایجان‎شرقی در ادامه با اشاره به مسئله کمبود نقدینگی واحدهای تولیدی اذعان داشت: در بانک‌ها مشکل تامین مالی وجود ندارد؛ بنابراین افزایش نقدینگی توسط بانک ها را در ۶ ماهه دوم توصیه می‎کنیم و به شرط اینکه حساب و کتاب واحد تولیدی مشخص باشد، نقدینگی مورد نیاز آنها تامین شود.

لازم به ذکر است ارائه برنامه سند تدبیر توسعه استان توسط رئیس سازمان مدیریت و برنامه‎ریزی، پیشنهادهای انجمن صنایع غذایی استان مرتبط با رفع موانع کسب و کار، موضوع «لزوم پایش صنایع استان با مشارکت تشکل‎های بخش خصوصی استان»، مشکلات اجرای بازآفرینی شهری و نوسازی بافت‎های فرسوده و پیشنهاد تسهیل تامین مالی صنایع کوچک و متوسط از طریق اصلاح بخشنامه بانک مرکزی از جمله موارد مطروحه در جلسه امروز بود.

انتهای پیام/۶۰۰۲۶


منبع: فارس

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا