ایران و جهان

درب بطری‌هایی که ویلچر می‌شود/بلادشاپور در تکاپوی «پایی برای معلولان»

به گزارش خبرگزاری فارس از کهگیلویه، پویش «جمع‌آوری درب بطری» مدتی است در دهدشت راه‌اندازی شده و قرار است از درب بطری‌های جمع‌آوری شده ویلچر برای معلولان همشهری تهیه شود.

این پویش در ادامه فعالیت‌های خودجوش سازمان مردم نهاد بلادشاپور طراحی شده و در حال اجرا است.

جوانان سمن بلادشاپور که در اجرای برنامه‌های اجتماعی، فرهنگی و هنری خلاقیت خاص دارند این بار با جمع‌آوری درب بطری به یاری معلولان نیازمند ویلچر شتافتند.

در این پروژه طرحی با عنوان قلب زمین با هزینه اعضای گروه طراحی و در میدان مرکزی شهر که پرترددترین محل است نصب شده تا همشهریان درب‌های پلاستیکی بطری‌های خود را در آن بیندازند.

پویش درب‌های بطری که با هدف حمایت از معلولان شکل گرفته است نقش مهمی در جلوگیری از تخریب محیط زیست نیز دارد چرا که پلاستیک به خاطر اجزای تجزیه‌ناپذیر نقش زیادی در تخریب محیط زیست دارد.

در این میان درب‌های کوچک بطری که آلیاژ متفاوتی نسبت به خود بطری دارند نیز آسیب‌های جبران‌ناپذیری به طبیعت و محیط زیست وارد می‌کند.

می‌توان گفت جمع‌آوری درب بطری در واقع بهانه‌ای است برای اینکه توجه مردم به تفکیک زباله و اهمیت آن در بازیافت جلب شود؛ هم به محیط زیست کمک می‌شود هم مردم در امر خیر مشارکت دارند. به همین سادگی.

علیرضا خوشخونژاد درباره این طرح به فارس گفت: هدف از برگزاری این کمپین علاوه بر انجام کار خیر فرهنگ‌سازی در زمینه تفکیک زباله از مبدأ هم هست.

مسؤول سمن بلادشاپور گفت: این حرکت مهرورزی باعث می‌شود از این راه ضایعات درب بطری ویلچر برای یک معلول تهیه کنیم.

وی افزود: امید داریم که بتوانیم در آینده با کیفیت و کمیت بهتری به اجرای چنین پروژه‌های بپردازیم.

خوشخونژاد تصریح کرد: درب بطری‌های جمع آوری شده را بنا به هماهنگی‌های انجام شده با یک نهاد اجتماعی در تهران تحویل داده و در ازای آن  ویلچر جهت اهدا به معلولان دهدشتی تحویل خواهیم گرفت.

علت استفاده از درب بطری به جای بطری این است که درب‌ها جنس مرغوبی دارند و فضای کمی اشغال می‌کنند، حمل این درب‌ها برای پویش راحت است.

 

======================
گزارش از: طیبه‌سادات سعادتی‌نیک
=======================

 

انتهای پیام/۸۲۰۱۶


منبع: فارس

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا