ایران و جهان

تیراندازی در حومه قاهره؛ کشته شدن ۹ شبه نظامی

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزارت کشور مصر از کشته شدن ۹ شبه نظامی در جریان یک درگیری مسلحانه در اطراف پایتخت این کشور خبر داد.

 به نوشته وبگاه شبکه خبری «العربیه» وزارت کشور مصر چهارشنبه بعد از ظهر به وقت تهران کشته شدن ۹ مرد مسلح در حومه «قاهره» پایتخت مصر را تایید کرد.

 بر اساس این گزارش، «محمود قریب» رهبر گروه شبه نظامی «جنبش انقلابی مصر» در بین کشته شدگان قرار دارد.

خبرگزاری «آسوشیتدپرس» نیز در این زمینه گزارش کرد که پلیس ۹ عضو مظنون به یک گروه شبه نظامی مرتبط با «اخوان المسلمین» را  در جریان دو تیراندازی جداگانه در اطراف قاهره کشت. در بیانیه وزارت کشور مصر  آمده است که این گروه شبه نظامی از اخوان المسلمین جدا شده بودند.

وزارت کشور مصر از برجای ماندن مهمات و سلاح‌های متعلق به شبه نظامیان در مخفیگاه‌های ‌آن‌ها خبر داد.

مصر چند روز قبل نیز از انهدام یک تیم تروریستی در شبه جزیره سینا در شمال مصر خبر داد.وزارت کشور مصر بعد از ظهر یکشنبه اعلام کرد که نیروهای امنیتی این کشور توانستند یک تیم تروریستی را در شبه جزیره سینا به دام انداخته و تمامی اعضای آن را به قتل برسانند. (جزئیات بیشتر)

شبه جزیره سینا به علت شکل جغرافیایی و زیست عشیره‌ای که دارد، به محلی برای حضور تروریست‌ها تبدیل شده است. از سال ۲۰۱۱ و انقلاب مصر این منطقه نیز نا امن شد و با ظهور تروریست‌های داعش گروهکی به نام «ولایت سیناء» که خود را از شاخه‌های داعش معرفی می‌کرد، اعلام وجود کرد. 

انتهای پیام/م


منبع: فارس

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا