ایران و جهان

تداوم رشد گردشگری داخلی و خارجی/ «بوتیک-هتل‌ها» توسعه می‌یابد


به گزارش خبرنگار مهر، علی‌اصغر مونسان وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در حاشیه نشست هیئت دولت در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در وهله اول لازم است از نمایندگان مجلس به جهت اعتماد به بنده تشکر کنم و در ساختار جدید، مأموریت‌های مهمتری را قطعاً به انجام خواهیم رساند.

وی با اشاره به اینکه این وزارتخانه ابعاد فرهنگی و اقتصادی بسیار مهمی دارد، ادامه داد: بر این اساس این وزارتخانه شرح مأموریت‌های بسیار زیادی دارد که نمایندگان مجلس تشخیص دادند ساختار سازمانی ارتقا پیدا کند تا ما بتوانیم مأموریت‌ها را به خوبی انجام دهیم.

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با تأکید بر اینکه مسیر رو به رشد گردشگری در ابعاد داخلی و خارجی ادامه پیدا خواهد کرد، تصریح کرد: تلاش داریم روند افزایش سرمایه‌گذاری که در بخش گردشگری کشور در حال انجام است، همچنان به همین صورت ادامه پیدا کند و ما بتوانیم تعداد قابل توجهی از این پروژه‌ها را تا پایان دولت دوازدهم به بهره‌برداری برسانیم.

مونسان ادامه داد: در بُعد صنایع دستی هم روند رشد صادرات را علی‌رغم شرایط موجود داریم و طرح تجاری‌سازی را آغاز کرده‌ایم و به دنبال آن هستیم که روی ارتقای بسته‌بندی، برندسازی و طراحی مبتنی بر سلیقه بازار کار و کاربردی کردن صنایع دستی کار کنیم تا حجم بازار گسترش پیدا کند.

وی بیان کرد: در بُعد میراث فرهنگی هم با ارتقای ساختاری که صورت گرفته است، امیدواریم بتوانیم اعتبارات بهتری را جذب کنیم تا به میراث فرهنگی توجه بیشتری شود.

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اشاره به اینکه ثبت جهانی آثار فرهنگی همچنان ادامه می‌یابد، تصریح کرد: با روند ثبت جهانی به صورت زنجیره‌ای، امیدواریم بتوانیم از سهمیه‌های خود حداکثر بهره‌برداری را داشته باشیم و خوشحالیم که جایگاه ما در این زمینه یعنی میراث فرهنگی جهانی از ۱۱ به ۹ ارتقا پیدا کرده است و امیدواریم این روند رو به رشد را ادامه دهیم.

مونسان با بیان اینکه امیدواریم از سرمایه خود مردم هم استفاده کنیم و ملت در مرمت و احیای بناهای تاریخی مشارکت داشته باشند، خاطرنشان کرد: ما به دنبال آن هستیم که از این طریق کسب و کارهای جدیدی را شکل دهیم تا برای جوانان ایجاد شغل شود.

وی گفت: همچنین موضوع جدیدی تحت عنوان «بوتیک-هتل‌ها» مطرح است؛ بناهای تاریخی ما در حال تبدیل شدن به فضاهای اقامتی هستند که مورد اقبال گردشگران خارجی و داخلی قرار گرفته و به دنبال آن هستیم که این موضوع را توسعه دهیم.


منبع: مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا