ایران و جهان

برگزاری همایش طلایه‌داران تبلیغ در داراب

به گزارش خبرگزاری فارس از داراب، دبیر ستاد امر به معروف داراب عصر امروز در همایش طلایه‌داران تبلیغ که با حضور جمعی از مبلغان دینی و اعضای ستاد امر به معروف شهرستان داراب برگزار شد، اظهار داشت: طی یک گشت مشترک با حضور بازرسان اداره صنعت و معدن و اعضای ستاد امر به معروف، ۵۰۰ واحد صنفی در سطح شهرستان مورد بازدید قرار گرفت و در این گشت، واحدهای متخلف پلمب و اقلام غیربهداشتی امحا شدند.

سرهنگ محمدحسین هاشمیان ادامه داد: پنج آرایشگاه زنانه به دلیل عدم رعایت شئونات اسلامی و با نظارت دادستان پلمب شدند همچنین مقابله با مشروب خواری و طرح مقابله با آسیب‌های اجتماعی در محلات حاشیه شهر نیز به اجرا درآمد.

دبیر ستاد امر به معروف داراب اظهار داشت: مانور تذکر لسانی با حضور رضویون بسیج، تجلیل از آمران برتر و تهیه نشریه با موضوع فریضیتین و با همکاری اداره تبلیغات اسلامی از دیگر برنامه‌های اجرا شده توسط ستاد امر به معروف شهرستان است.

هاشمیان بابیان اینکه هفته اول ماه محرم به عنوان هفته امر به معروف و نهی از منکر نامگذاری شده است، افزود: شایسته است مبلغان از ظرفیت ماه محرم جهت گفتمان‌سازی امر به معروف استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه انقلاب ما برگرفته از انقلاب کربلا و حرکتی در راستای ظلم ستیزی است، تاکید کرد: ترویج فرهنگ مقاومت و ایثار همچنین تبیین گام دوم انقلاب به عنوان چراغ هدایت از سرفصل‌هایی است که مبلغان می‌توانند در ایام محرم به آن بپردازند.

هاشمیان با تاکید بر لزوم تبیین و موشکافی قیام امام حسین و ابعاد مختلف آن برای مردم، گفت: عده‌ای تلاش می‌کنند که فرهنگ مقاومت را در وجود مردم بشکنند این در حالی است که راه برون‌رفت از وضعیت فعلی مقاومت و ایستادگی است و مبلغان باید به نحو شایسته این موضوع بپردازند.

 

تاکید بر تبیین سیره اجتماعی سیاسی امام حسین(ع)

در ادامه این همایش رئیس اداره تبلیغات اسلامی داراب نیز گفت: شایسته است که مبلغان بر منبر، سیره اخلاقی، عبادی، اجتماعی و سیاسی امام حسین را تبیین کنند چرا که نیازهای امروز جامعه در سیره عملی آن حضرت نهفته است.

حجت‌الاسلام صادقی اضافه کرد: موضوع دیگری که بهتر است در دستور کار مبلغان باشد پرداختن به خانواده و مشکلات خانوادگی است و از آنجا که ناهنجاری‌های فرهنگی در خانواده‌ها و به تبع آن آمار طلاق افزایش یافته، پرداختن به این امر از ضروریات است.

وی خاطرنشان کرد: موضوع خانواده به قدری از اهمیت برخوردار است که به عنوان یکی از محورهای اصلی در گام دوم انقلاب مورد تاکید مقام معظم رهبری قرار دارد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی داراب گفت: با توجه به اینکه به انتخابات نزدیک می‌شویم، مبلغان باید بر حضور حداکثری مردم در انتخابات تاکید کنند اما رویکرد جناحی نداشته باشند.

صادقی با اشاره به اینکه رفتار و اعمال یک روحانی بیش از گفتار او تأثیر دارد، افزود: دون شان یک روحانی که خود را برای یک جناح هزینه کند و اگر قرار است اعتبار یک روحانی هزینه شود باید برای ولایت و نظام باشد.

انتهای پیام/۷۶۰۲۰


منبع: فارس

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا