ایران و جهان

برگزاری جلسه اضطراری در مجلس عوام انگلیس درخصوص «برگزیت»

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، رئیس مجلس عوام انگلیس از تشکیل جلسه اضطراری در زمینه برگزیت خبر داد.

به گزارش خبرگزاری «رویترز» «جان برکو» رئیس مجلس عوام انگلیس گفت که تشکیل این  جلسه اضطراری به پیشنهاد برخی قانونگذاران مخالف خروج از اتحادیه اروپا  صورت می‌گیرد.

این جلسه اضطراری قرار است سه شب به وقت انگلیس برگزار شود و  سه ساعت ادامه خواهد داشت.  قانونگذاران قصد دارند روز چهارشنبه در مجلس این کشور با تصویب قانونی «بوریس جانسون» نخست وزیر انگلیس  را مجبور به یافتن راهی برای تاخیر در اجرای برگزیت کنند. 

بر اساساس این گزارش، با پیوستن یک نماینده محافظه‌کار به حزب لیبرال-دموکرات، نخست‌وزیر انگلیس اکثریت پارلمانی را از دست داد. 

رسانه‌های انگلیس می‌گویند حین سخنرانی جانسون در مجلس عوام در سه‌شنبه، «فیلیپ لی» نماینده محافظه‌کار این حزب به حزب لیبرال دموکرات ملحق شد. این اقدام، موجب شد دولت جانسون، اکثریت خود را در پارلمان انگلیس از دست بدهد.

این در حالی است که وزیر اقتصاد سابق انگلیس نیز سه شنبه گفت که تعداد نمایندگان مورد نیاز برای شکست دادن جانسون درباره جلوگیری از خروج بدون توافق انگلیس از اتحادیه اروپا وجود خواهد داشت. در حالی که تنها ۵۹ روز تا تاریخ ۳۱ اکتبر (۹ آبان) برای خروج انگلیس از اتحادیه اروپا باقی مانده، نمایندگان پارلمان انگلیس روز سه‌شنبه در اولین روز فعالیت خود پس از تعطیلات تابستانی تصمیم دارند هرگونه خروج انگلیس از اتحادیه اروپا بدون دستیابی به توافق را منع کنند.

جانسون به اعضای حزب محافظه کار هشدار داده در صورتی که به نفع مخالفان رای دهند، از این حزب اخراج می‌شوند. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/

 


منبع: فارس

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا