ایران و جهان

آموزش ۱۷ هزارنفر در مجمع خیرین سلامت همدان

فاطمه یوسفی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با اشاره به برنامه‌ آموزش و پیشگیری از بیماری مجمع خیرین سلامت همدان اظهار کرد: آموزش به دو بخش کودکان و بزرگسالان تقسیم می‌شود.

وی با بیان اینکه برای نهادینه کردن فرهنگ سلامتی در سنین کودکی به زبان آنها آموزش‌هایی ارائه می‌دهیم گفت: ۱۲ کودک آموزش‌ دیده‌اند تا از طریق شعر، قصه و اجرای تئاتر پیام‌هایی در زمینه خودمراقبتی، پیشگیری از بیماری و رعایت بهداشت را به همسالان خود ارائه دهند.

رئیس شورای زنان مجمع خیرین سلامت همدان با اشاره به آموزش سلامت اعضای بدن به کودکان افزود: دو بسته آموزشی به شیوه تئاتر، قصه‌گویی و بازی کودکانه ارائه می‌شود که بسیار مورد استقبال دانش‌آموزان قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه در حوزه بزرگسالان آموزش به زنان در خصوص خودمراقبتی و پیشگیری از ابتلا به سرطان‌ها و دیابت، نحوه تغذیه و اصلاح سبک زندگی مورد توجه است خاطرنشان کرد: سال گذشته ۱۶ هزار نفر در مساجد، حسینیه‌ها، امامزاده‌ها، فرهنگسراها، دانشگاه‌ها، دارالایتام و … آموزش دیدند.

یوسفی با اشاره به اینکه این آموزش‌ها در روضه‌های خانگی زنان و جلسات قرآنی ارائه شده است گفت: در حوزه مردان، آموزش خودمراقبتی را در سرطان روده بزرگ و سرطان پروستات در کنار آموزش زنان آغاز کرده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه تقریباً ۲ هزار نفر در حوزه خودمراقبتی از سرطان روده بزرگ و پروستات آموزش دیده‌اند خاطرنشان کرد: امسال به یک‌هزار و ۸۰۰ نفر آموزش‌ دادیم که تعداد آنها از سال ۹۴ تاکنون به ۱۷ هزار نفر می‌رسد.

رئیس شورای زنان مجمع خیرین سلامت همدان با بیان اینکه آموزش بیماران زیر پوشش مجمع خیرین سلامت و خانواده‌های آنها در برنامه است گفت: تقریباً ۱۲۰ بیمار و خانواده آنها طی چندین سال آموزش دیده‌اند.

انتهای پیام/۸۹۰۲۶/


منبع: فارس

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا