ایران و جهان

۴۰ مددجوی اسلام‌آباد غربی در نوبت دریافت جهیزیه هستند

به گزارش خبرنگار فارس از کرمانشاه، همایش جشن ازدواج امیرالمومنین علی (ع) و حضرت زهرا(س)، صبح امروز با حضور رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) اسلام‌آباد غرب، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، رئیس حوزه علمیه و نوعروسان زیر پوشش این نهاد حمایتی در کانون شهید صادقی این شهرستان برگزار شد.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) اسلام‌آباد غرب در این همایش با بیان خدمات ارائه شده به مددجویان طی سال گذشته، اظهار داشت: تعداد ۶ هزار و ۵۰۰ خانواد مددجو با جمعیت بیش از ۱۷ هزار نفر زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) اسلام‌آباد غرب هستند، سال گذشته نزدیک ۱۷ میلیارد کمک معیشت به مددجویان پرداخت شده است.

محمد بیگزاده با اشاره به ۲۵۰ دانشجو، طلبه و دانش‌آموز زیرپوشش کمیته امداد اسلام‌آباد غرب، افزود: طی مدت مذکور ۲۷۲ میلیون تومان کمک هزینه تحصیلی به آن‌ها پرداخت شده است.

وی افزود: در حوزه مسکن مددجویان، افرادی که در زلزله خسارت دیده بودند از محل اعتبارات زلزله به ۵۸۰ خانوار، ۶ میلیارد تومان کمک هزینه بلاعوض پرداخت شده است، در بحث زلزله، ۹ هزار متر موکت، ۶۰۰ تخته فرش، یک‌هزار و ۲۰۰ تخته پتو و ۱۱۵ مورد پکیج شیرآلات به مددجویان اهدا کردیم.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) اسلام‌آباد غرب تصریح کرد: سال ۹۷ به ۴۱۰ نفر از مددجویانی که ازدواج کرده بودند، کمک جهیزیه ۴ میلیون تومانی اهدا شده که طی چهار ماه نخست امسال نیز، ۲۴ مورد(۴ میلیون تومانی)،کمک هزینه ازدواج پرداخت شده و ۴۰ مورد در دست اقدام است،همچنین به آقایانی که ازدواج کرده‌اند یک‌میلیون و ۵۰۰ هزار تومان هدیه پرداخت شده است.

بیگزاده به ۵ هزار و ۵۰۰ مددجو بیمه شده شهری در اسلام آبادغرب واشاره کرد و افزود: بین ۶۴۰ میلیون تومان هزینه درمانی، درخواست‌های مختلف موردی ویژه، سوءتغذیه،کمک به بیماران خاص و صعب‌العلاج و سایر هزینه‌های درمانی کمک شده است.

وی با بیان اینکه سال گذشته ۸۰ میلیون تومان زکات جمع‌آوری و در بین فقرا و در تمامی روستاها تقسیم شده است، عنوان کرد: طی ماه رمضان نیز ۶۰۰ میلیون تومان از خیران جمع‌آوری و به صورت غذای گرم بسته‌بندی شده در بین مددجویان توزیع شده است.

این مسؤول تاکید کرد: ۲۶۰ یتیم در شهرستان داریم، ۸۰۰ حامی برای حمایت از آن‌ها جذب کرده‌ایم که میانگین پرداختی به آن‌ها براساس مشکلات خانواده از ۱۰۰ تا ۸۰۰ هزار تومان است.

بیگزاده گفت: در زمینه اشتغال در سال ۹۷ تعداد ۳۰۰ فقره وام قرض‌الحسنه به مبلغ ۷ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان به افراد مستعد شغل پرداخت شده است، ۶۰۰ نفر از مددجویان در کلاس‌های مهارت‌آموزی شرکت کردند و آموزش‌های لازم را دیده‌اند.

وی عنوان کرد: به یک‌هزار و ۶۰۰ نفر از مددجویان تقریبا ۶۰۰ میلیون تومان تسهیلات موردی پرداخت کردیم، به تعداد ۴۶۵ نفر از مددجویان وام کارگشایی به مبلغ یک‌میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان از طرف کمیته امداد پرداخت شده است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) اسلام‌آباد غرب در پایان، افزود: در زمینه مسائل فرهنگی که یکی از دغدغه‌های کمیته امداد است، ۵ هزار و ۲۰ نفر در سر فصل‌های مختلف آموزش دیدند، امسال هم اعزام ۵۳۵ نفر به اردوهای زیارتی مشهد مقدس و درون استانی، بیرون استانی داشته‌ایم.

انتهای پیام/پ


منبع: فارس

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا